Co piąta firma myśli o inwestycji we Wrocławiu

22 proc. przedsiębiorców, którzy planują geograficzny rozwój swoich firm jako rozważaną lokalizację wskazało Wrocław. To daje miastu drugą pozycję, po Warszawie, wśród najbardziej atrakcyjnych inwestycyjnie miejsc dla biznesu - wynika z raportu firmy doradczej Antal.
Co piąta firma myśli o inwestycji we Wrocławiu
22 proc. przedsiębiorców, którzy planują geograficzny rozwój swoich firm jako rozważaną lokalizację wskazało Wrocław. (Fot. Shutterstock.com)

• Do stolicy Dolnego Śląska najbardziej przyciąga inwestorów "dostępność pracowników (7,8 pkt. w 10-stopniowej skali), w szczególności z branży IT" - wskazano w raporcie "Potencjał inwestycyjny Wrocławia", przygotowanego przez Antal i CBRE.

• Zdaniem przedsiębiorców, w stolicy Dolnego Śląska najłatwiej o kadry średniego i wyższego szczebla z obszaru IT (7 pkt.), co jest wynikiem lepszym niż średnia ogólnopolska wynosząca 6,6 pkt., oraz posiadających kompetencje analityczne i finansowe (7 pkt.).

• Według raportu stolica Dolnego Śląska to dobre miejsce do życia nie tylko dla studentów, ale i przedsiębiorców. Ten aspekt został oceniony na 7,7 pkt. w 10-stopniowej skali, co jest też lepszym wynikiem niż średnia dla całej Polski (7,3 pkt.).

- Wrocław jest jedną z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji do pracy dla specjalistów i menedżerów" - podkreślił cytowany w komunikacie Michał Wolski z firmy Antal. Dodał, że stolica Dolnego Śląska dysponuje "ogromnym potencjałem zarówno w kontekście wiedzy i doświadczenia pracujących tu specjalistów, infrastruktury jak i wsparcia władz lokalnych". "Do regionu ciągnie zwłaszcza firmy z branż IT, finansów, automotive czy SSC, ponieważ mogą liczyć na pozyskanie kompetentnych specjalistów i na solidne zaplecze akademickie - wyjaśnił Wolski.

Respondentów raportu poproszono o ocenę otoczenia biznesowego we Wrocławiu biorąc pod uwagę główne aspekty wpływające na ich decyzje inwestycyjne. Dla każdego z obszarów w raporcie została przedstawiona kompleksowa ocena wyrażona w skali 0-10, gdzie 0 oznacza najgorszą możliwą ocenę, a 10 najlepszą. Średnia całościowa ocena dla Wrocławia wyniosła 7 pkt. w 10-stopniowej skali.

Zdaniem przedsiębiorców, w stolicy Dolnego Śląska najłatwiej o kadry średniego i wyższego szczebla z obszaru IT (7 pkt.), co jest wynikiem lepszym niż średnia ogólnopolska wynosząca 6,6 pkt., oraz posiadających kompetencje analityczne i finansowe (7 pkt.).

Według raportu stolica Dolnego Śląska to dobre miejsce do życia nie tylko dla studentów, ale i przedsiębiorców. Ten aspekt został oceniony na 7,7 pkt. w 10-stopniowej skali, co jest też lepszym wynikiem niż średnia dla całej Polski (7,3 pkt.).

Jak wskazali autorzy badania firma, która myśli o lokalizacji swojego biznesu w wybranym mieście sprawdza m.in. poziom konkurencji. "W przypadku Wrocławia respondenci ocenili ten aspekt na 6,8 pkt. Wskaźnikiem było nasycenie rynku firmami konkurencyjnymi, gdzie 0 oznacza brak konkurencji, a 10 - praktycznie wszystkie firmy konkurencyjne są obecne w lokalizacji" - zaznaczono.

Eksperci Antal zwrócili uwagę, że ważnymi czynnikami, które stanowią o potencjale inwestycyjnym Wrocławia są biura oraz infrastruktura transportowa. "Oba wskaźniki zostały ocenione na 6,9 pkt. w 10-stopniowej skali" - napisano. Z analiz CBRE wynika, że wrocławski rynek biurowy jest jednym z najlepiej rozwiniętych rynków regionalnych, a zasób blisko 900 tys. mkw nowoczesnej powierzchni biurowej zapewnia miastu aktualnie 3. miejsce w Polsce. Na taką ocenę w szczególności miały wpływ: dojazd do biura komunikacją publiczną (7,7 pkt.), jakość dostępnej powierzchni biurowej oraz jej dostępność (odpowiednio 7,3 pkt. oraz 7 pkt.) - wskazano.

Biorąc pod uwagę infrastrukturę transportową, stolica Dolnego Śląska została najlepiej oceniona pod względem jakości transportu drogowego - 7,9 pkt, a następnie kolejowego i lotniczego - po 7,7 pkt.

Badanie "Antal Business Environment Assessment Study" zostało przeprowadzone w okresie maj - czerwiec 2017 na próbie 489 decydentów, zajmujących stanowiska prezesów, członków zarządów oraz dyrektorów departamentów w firmach obecnych w Polsce. Badanie zrealizowano metodą CATI oraz CAWI. Partnerzy badania: CBRE, BPCC, ASPIRE, Adaptive.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE