PARTNER PORTALU
  • BGK

1700 szkół wzięło udział w kampanii "Mam kota na punkcie mleka"

  • PAP    29 maja 2014 - 10:07
1700 szkół wzięło udział w kampanii "Mam kota na punkcie mleka"

- 175 tys. dzieci i blisko 1700 szkół w całej Polsce wzięło dotychczas udział w kampanii edukacyjnej "Mam kota na punkcie mleka", która właśnie osiągnęła swój półmetek. Dzieci dowiedziały się więcej o wartościach odżywczych mleka i jego przetworów.




"Jesteśmy na półmetku kampanii. Na jej początku oraz po pierwszym roku kampanii przeprowadzono testy wśród dzieci - okazało się, że ich wiedza znacząco wzrosła. Zaczęły częściej sięgać po przetwory mleczne, wzrosła też świadomość dzieci, że mleko jest cool, że jest fajne, bo wcześniej było kojarzone jako napój do niemowląt, czy małych dzieci" - powiedziała podczas środowej konferencji prasowej w Katowicach Marta Jemieljańczuk z Polskiej Izby Mleka.

Badania wskazały, że świadomość na temat dobrego wpływu mleka na pamięć wzrosła o 5,25 punktów proc., a na wzrok - o 10, 96 p. proc. O 12 proc. więcej dzieci w wieku 7-9 lat uczestniczących w kampanii je codziennie ser żółty, 6 proc. więcej pije kakao, a w grupie wiekowej 10-14 lat 2,4 proc. więcej sięga codziennie po jogurty, a 3,6 proc. - po kakao.

Jak podkreśliła ekspertka kampanii, dietetyk Aneta Średzińska, mleko i produkty mleczne zawierają białko, wapń, witaminę D, witaminy z grupy B, jod czy cynk. Najwięcej składników odżywczych ma tłuste mleko, ale odtłuszczone też jest wskazane - zawiera wprawdzie mniej witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, ale pozostałe składniki odżywcze są zachowane.

Wskazana dla dzieci dawka to 3-4 szklanki mleka dziennie, ale odpowiednikiem 1 szklanki jest też jogurt, 2 plasterki żółtego sera, twaróg lub lody.

Podczas kampanii organizowane są gry, konkursy czy spotkania z dziećmi w formie "mlecznych lekcji". Materiały informacyjne na temat roli zdrowego odżywiania i wartości mleka otrzymują też nauczyciele i rodzice.

Kampania jest organizowana przy wsparciu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej, Agencji Rynku Rolnego, Funduszu Promocji Mleka, Polskiej Izby Mleka oraz Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

W Polsce produkuje się ponad 12 mld litrów mleka rocznie, zajmujemy pod tym względem 5. miejsce w Unii Europejskiej. Spożycie mleka jest jednak o połowę mniejsze niż średnia unijna i wynosi ok. 195 litrów na osobę rocznie.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • olo, 2014-05-30 13:01:27

    Mieszkam przy szkole podstawowej. Codziennie widzę jak kilkanaście kartonów z mlekiem poniewiera się przed budynkiem, uczniowie obrzucają się nimi jak śnieżkami. Niektórzy zanoszą mleko do domu dla kotka lub pieska. czwórka dzieci potrafi dziennie dostarczyć do domu 1 litr mleka. Kto na tym zyskuje ...?. Czemu mleko wpycha się dzieciom na siłę a dostawcy toczą boje o pierwszeństwo w dostawie.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.