Agnieszka Lesiak nową koordynatorką projektu e-podręczniki

- Agnieszka Lesiak została pełniącą obowiązki koordynatora projektu "E-podręczniki do kształcenia ogólnego" - poinformował rzecznik prasowy Ośrodka Rozwoju Edukacji Jakub Osiński.

Lesiak zastąpiła pełniącą wcześniej obowiązki koordynatora Marlenę Plebańską.

Głównym celem projektu "E-podręczniki", realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE) - instytucję podległą Ministerstwu Edukacji Narodowej, jest opracowanie i udostępnienie bezpłatnych e-podręczników. Jest on jednym z elementów wieloletniego programu cyfryzacji polskiej szkoły "Cyfrowa szkoła".

Funkcję p.o. koordynatora projektu "E-podręczniki" powierzyła Lesiak p.o. dyrektor ORE Aleksandra Zawłocka. Rzeczniczka prasowa MEN Joanna Dębek poinformowała, że zgodnie z przepisami nabór do projektu prowadzi właśnie Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Czytaj też: E-podręcznik okazał się bublem

Informację o powołaniu nowej p.o. koordynatora projektu podało we wtorek RMF FM, informując, że jej zastępcą będzie Dominik Rutkowski oraz, że w projekcie pracować będzie też Agnieszka Gzylewska oraz że wszystkie te osoby pracowały wcześniej przy darmowym podręczniku przygotowanym przez MEN "Nasz elementarz".

"Pani Agnieszka Lesiak wraz z panem Dominikiem Rutkowskim oraz panią Agnieszką Gzylewską zostali wyłonieni w procesie rekrutacji zewnętrznej jako eksperci ds. przedmiotów humanistycznych i wcześniej pracowali, bądź współpracowali z zespołem tworzącym Nasz elementarz" - potwierdził Osiński.

Także Dębek pytana o konkretne nazwiska, potwierdziła, że osoby te wcześniej pracowały w zespole tworzącym darmowy podręcznik dla pierwszoklasistów. "Naszym zdaniem, biorąc pod uwagę to jakich osób potrzebujemy do sfinalizowania projektu jakim jest e-podręcznik te osoby takie kompetencje mają" - zaznaczyła Dębek.

"Przede wszystkim warto pamiętać, że w kwestii e-podręcznika komponent merytoryczny jest gotowy. To co trzeba zrobić do 1 września 2015 r., czyli do dnia, w którym e-podręczniki zaczną funkcjonować, to przełożenie tego komponentu merytorycznego na język i formę przystępną i zrozumiałą dla uczniów. Osoby, o których mówimy mają doświadczenie redaktorskie i takich właśnie kompetencji poszukujemy przy pracy z e-podręcznikiem" - podkreśliła.

Dębek pytana czy przejście tych osób z zespołu pracującego nad "Naszym elementarzem" do zespołu e-podręcznika, będzie miało wpływ na prace nad podręcznikiem do drugiej klasy, odparła, że nie będzie takiego wpływu.

"Te prace w żaden sposób nie są zagrożone. Zadania, które te osoby realizowały w zespole darmowego podręcznika zostały przejęte przez pozostałych członków zespołu pracującego nad podręcznikiem dla drugoklasistów. W żaden sposób nie odbije się to negatywnie nad tempem prac" - zapewniła.

Pierwsze części podręcznika dla uczniów II klasy szkoły podstawowej "Nasza szkoła" i "Nasza szkoła. Matematyka" są obecnie poddawane konsultacjom społecznym.

Zgodnie z rządowym programem "Cyfrowa szkoła" do 2015 r. mają powstać 64 e-podręczniki do 14 różnych przedmiotów obejmujących wszystkie etapy nauki, począwszy od I klasy szkoły podstawowej, poprzez gimnazjum, po całą szkołę ponadgimnazjalną.

Udostępnione będą bezpłatnie uczniom, nauczycielom i rodzicom. Będzie z nich można korzystać przy użyciu urządzeń o różnych parametrach technicznych i systemach operacyjnych.

 Za merytoryczne przygotowanie e-podręczników do matematyki i przedmiotów informatycznych odpowiada Politechnika Łódzka.

Za e-podręczniki z zakresu przedmiotów humanistycznych merytorycznie odpowiada Uniwersytet Wrocławski, za e-podręczniki do przedmiotów przyrodniczych - Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, a za e-podręczniki do edukacji wczesnoszkolnej - Grupa Edukacyjna S.A. Za stronę techniczną przygotowania wszystkich e-podręczników odpowiada Poznańskie Centrum Superkomputerowo Sieciowe, będące pionem Instytutu Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk.

Od października 2013 r. kolejne fragmenty e-podręczników umieszczone są na specjalnej platformie internetowej.

Projekt "E-podręczniki kształcenia ogólnego" jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Jego szacunkowa wartość wynosi 45 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Fajnie że ktoś kompetentny będzie to pilotował :) Na początku byłem sceptycznie nastawiony, ale znalazłem fanpage epodręczników na faceboooku i powiem szczerze, że zmieniłem zdanie :) fajna strona warto wejść zanim się zacznie hejtować!

nauczyciel74, 2015-01-23 10:46:29 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE