Angielski barierą dla wiejskiej młodzieży. Zobacz raport

Uczniowie ze szkół wiejskich osiągają znacząco niższe wyniki z egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego niż ich rówieśnicy w miastach - to wnioski jakie Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej zawarł w raporcie po analizie wyników egzaminu gimnazjalnego.

Z raportu „Bariera rośnie - język angielski w gimnazjach wiejskich" (publikujemy go poniżej w dziale Multimedia) wynika, że uczniowie ze szkół wiejskich osiągają znacząco niższe wyniki z egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego niż ich rówieśnicy w miastach. Analiza wyników zamieszczonych w sprawozdaniu Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 2011 roku potwierdza, że z roku na rok dysproporcje te się pogłębiają.

Szczególne zaniepokojenie budzi różnica między wynikami uczniów ze szkół wiejskich a miast powyżej 100 tys. mieszkańców. O ile jeszcze w 2009 roku różnica ta wynosiła 6 punktów, to trzy lata później, w 2011 roku, wzrosła do prawie 7 punktów.

Czytaj też:Jezyk angielski na wsi kuleje

Autorzy raportu podkreślają jednak, że tak znaczące zróżnicowanie (niekorzystne dla terenów wiejskich) występuje wyłącznie w przypadku wyników egzaminu z języka angielskiego. W zakresie wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno-przyrodniczej oraz humanistycznej różnice są znacząco niższe lub nie występują wcale. A zatem to język angielski może stanowić główną przeszkodę dla znacznej części młodzieży z terenów wiejskichw dostępie do szkół ponadgimnazjalnych, czyli do kolejnego etapu edukacji.

Analiza pt. „Bariera rośnie - język angielski w gimnazjach wiejskich", która jest uzupełnieniem opublikowanego w grudniu 2010 roku raportu pt. „Angielski – czyja szansa?”.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU