Call center w szkołach zawodowych? Ministerstwa odpowiadają

• Od września 2017 r. wejdą w życie szkoły branżowe, które przejmą rolę obecnych szkół zawodowych i będą kształcić uczniów w praktycznych zawodach.
• W mediach pojawiły się w ostatnim czasie doniesienia, że jednym z nauczanych zawodów w szkołach będzie… pracownik call center.
• Zarówno Ministerstwo Rozwoju jak i Ministerstwo Edukacji Narodowej zaprzeczają, aby mieli rozpatrywać taki pomysł.
Call center w szkołach zawodowych? Ministerstwa odpowiadają
Ministerstwo Rozwoju nie rozważa wprowadzenia kierunku "call center" w szkołach zawodowych. (fot. Flickr)

Resort rozwoju tłumaczy, że propozycja utworzenia w szkołach zawodowych klas o profilu „pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta” (pracownik call center) została zgłoszona przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Wniosek SMB został w ministerstwie przeanalizowany, jednak żadna opinia MR w tej kwestii nie była oficjalnie prezentowana. 

Jednocześnie informacje medialne, sugerujące powstanie kierunku nauczania w zawodzie call center, nie przedstawiają faktycznego stanowiska resortu.

- Ministerstwo Rozwoju dostrzega konieczność gruntownej reformy szkolnictwa zawodowego w Polsce i dostosowania kształcenia młodych ludzi do potrzeb nowoczesnego rynku pracy.Priorytetowe znaczenie mają zawody wspierające rozwój innowacyjnej gospodarki. Mając to na względzie MR nie planuje występować do MEN z wnioskiem o dodanie do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego nowego zawodu "pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta” – czytamy w stanowisku Ministerstwa Rozwoju.

Czytaj też: Reforma oświaty: Trzeba będzie przywrócić SPZ-ty?

Głos w tej sprawie zabrało również MEN, które podkreśla, że zgodnie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.), minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określa, w drodze rozporządzenia, klasyfikację zawodów szkolnictwa zawodowego na wniosek ministra właściwego w zakresie danego zawodu.

Minister – wnioskodawca dokonuje oceny uzasadnienia wprowadzenia zawodu do klasyfikacji (kształcenia w określonym typie i rodzaju szkoły), utrzymania kształcenia w tym zawodzie lub wykreślenia zawodu – z punktu widzenia potrzeb danej branży czy gałęzi gospodarki oraz biorąc pod uwagę wymagania kwalifikacyjne określone w przepisach regulujących funkcjonowanie danego obszaru.

Czytaj też: Przejście ze szkół zawodowych do branżowych - krok po kroku

Wniosek taki powinien zawierać m.in. uzasadnienie potrzeby kształcenia w proponowanym zawodzie oraz informacje o potrzebach rynku pracy w zakresie danego zawodu. 

Rynek pracy niewątpliwie potrzebuje pracowników call center. Kwestią dyskusyjną jest natomiast fakt, czy taki profil nauczania zainteresowałby jakichkolwiek uczniów. Resort nie planuje więc kształcenia w tym zakresie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

Morawiecki ma naprawdę dobre argumenty! Chodzi mi o klasy o profilu call center. Przecież coraz więcej dużych firm potrzebuje outsourcować centra obsługi klienta. Ja akurat pracuję w takim call center w Tivronie w Krakowie i obsługujemy klientów czeskich, węgierskich (między innymi) także przydadzą ...się u nas osoby, które będą wiedziały czym jest system obsługi klienta ;) rozwiń

Ala, 2016-12-02 09:25:14 odpowiedz

Tak kierunki typu callcenter oraz pracownik sezonowy to osie rozwoju Polski. Takie kierunki dla Kraju nad Wartą oraz Generalnej Guberni propagowali również ubermenschowie z zachodu. Naprawdę niech się zastanowią niektórzy, co mówią i piszą.

obywatel gminy, 2016-12-01 19:20:54 odpowiedz

Szkoły na zapotrzebowanie starszego pokolenia - bo tylko leciwi ludzie nie korzystający z Internetu kupują coś przez telefon... Telefoniczna sprzedaż jest już niemal zapomniana w krajach zachodnich...

..., 2016-12-01 19:02:19 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE