CKE ujawniła wyniki sprawdzianu szóstoklasisty

W piątek (29 maja) Centralna Komisja Egzaminacyjna ujawniła wyniki sprawdzianu; swoje indywidualne wyniki poznali też uczniowie.
CKE ujawniła wyniki sprawdzianu szóstoklasisty
Szóstoklasiści, którzy nie mogli napisać go 1 kwietnia, muszą to zrobić w drugim - dodatkowym terminie - 1 czerwca (fot. flickr.com/Jose Kevo)

61 proc. - taki średni wynik uzyskali szóstoklasiści z matematyki podczas tegorocznego ogólnopolskiego sprawdzianu; średni wynik uzyskany z polskiego to 73 proc., a z języka angielskiego - najczęściej wybieranego przez uczniów języka obcego - to 78 procent.

"Bardzo nas cieszą te wyniki, dlatego, że po raz pierwszy postawiliśmy na umiejętności złożone. Chodziło nie tylko o to, żeby sprawdzić wiedzę dzieci, ale o to, by sprawdzić czy umieją z niej korzystać. Ten egzamin był inny niż w latach ubiegłych" - powiedziała minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska po przedstawieniu wyników sprawdzianu.

Tegoroczni uczniowie VI klas szkół podstawowych są pierwszym rocznikiem, który od I klasy uczy się zgodnie z nowa podstawą programową kształcenia ogólnego i pisał sprawdzian w nowej formule.

Sprawdzian w nowej formule

Sprawdzian składał się z dwóch części. Pierwsza z nich sprawdzała wiadomości i umiejętności z języka polskiego i z matematyki, w tym wykorzystywanie wiadomości i umiejętności z tych przedmiotów w zadaniach osadzonych w kontekście historycznym lub przyrodniczym. Drugą częścią sprawdzianu był test z wybranego przez ucznia języka obcego.

Przystąpienie do sprawdzianu jest warunkiem ukończenia szkoły podstawowej. Szóstoklasiści, którzy nie mogli napisać go 1 kwietnia, muszą to zrobić w drugim - dodatkowym terminie - 1 czerwca.

Wynik sprawdzianu nie ma wpływu na przyjęcie ucznia do gimnazjum rejonowego; w przypadku wyboru innej szkoły wynik może zdecydować czy będzie się on uczył w wybranej szkole.

Zaświadczenia wydane przez CKE z wynikiem uzyskanym ze sprawdzianu uczniowie dostaną 26 czerwca wraz ze świadectwem ukończenia szkoły podstawowej.

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

cieszy mnie to, że oddzielono matematykę od polskiego, bo to przecież inna liga.....
a dotychczas wyniki z matematyki po gimnazjum porównywano do wyników z polskiego po podstawówce, co zawsze matematykę stawiało w gorszym położeniu w rankingu,
tylko, że jak te egzaminy będą się tak ro
...zbudowywać, to dokąd dojdziemy? może się okaże wkrótce, że nauczyciel już nie będzie wystawiał oceny na koniec roku, tylko każdy przedmiot zakończy się egzaminem zewnętrznym ....
w konsekwencji będziemy mieć więcej egzaminatorów i ewaluatorów niż nauczycieli...
chora władza..
rozwiń

ewa, 2015-06-13 10:59:07 odpowiedz

Do gość: Które z zadań miało dwie odpowiedzi do wyboru? Nawet jeśli były zadania typu Prawda/Fałsz to były to dwa zdania za łącznie 1pkt. Uczeń, który "strzelał" miał cztery możliwości: PP, PF,FP,FF I otrzymywał ten punkt tylko w sytuacji gdy obie odpowiedzi były prawidłowe!... rozwiń

ed, 2015-06-04 20:16:26 odpowiedz

Zmiana z wyboru spośród czterech odpowiedzi na wybór spośród dwóch odpowiedzi zawsze gwarantuje lepszy wynik. Prawdopodobieństwo trafienia prawidłowej odpowiedzi nie wynosi już 25% tylko 50%. Nawet uczeń, który niewiele umie, a ma trochę szczęścia może uzyskać całkiem dobry wynik. Poziom zadań z rok...u na rok coraz niższy. Jeszcze 2-3 lata, a zadania otwarte staną się mglistym wspomnieniem. rozwiń

gość, 2015-05-29 15:57:26 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU