Dodatkowa matematyka kosztuje, ale efekt bezcenny

Ponad 210 tys. zł kosztowała realizacja projektu "Dobry start w matematykę", dzięki któremu 620 uczniów z 20 łódzkich podstawówek znacznie poprawiło swoją wiedzę matematyczną.
Dodatkowa matematyka kosztuje, ale efekt bezcenny
Na czwartkowej konferencji prasowej zorganizowanej w łódzkim magistracie podsumowano projekt, który był realizowany w szkołach o najniższym w Łodzi "poziomie kompetencji w zakresie matematyki". Głównym celem było zmniejszenie dysproporcji matematycznych wśród dzieci z klas II i III.

"Projekt był odpowiedzią na problemy w zakresie matematyki, zdiagnozowane wśród uczniów łódzkich szkół. Test przeprowadzony po jego zakończeniu pokazał, że dzieci uczestniczące w projekcie zdecydowanie podwyższyły swoje kompetencje w zakresie matematyki" - powiedziała Karolina Włodarska z Biura Funduszy Europejskich UMŁ.

Zadania projektu były realizowane podczas zajęć pozalekcyjnych, które były zorganizowane w formie bloków tematycznych spójnych z podstawą programową kształcenia ogólnego dla uczniów klas II i III. Zdaniem Marzeny Sucheckiej, matematyczki ze SP nr 152 w Łodzi, kluczem do sukcesu projektu było to, że nauka odbywała się "przez zabawę z wykorzystaniem fajnych pomocy edukacyjnych".

Każda szkoła uczestnicząca w projekcie otrzymała specjalne zestawy edukacyjne dla klas II i III. Każdy zestaw składał się z 50 różnorodnych pomocy do nauki. Były wśród nich m.in. duże, kolorowe liczydła a także planszowe gry edukacyjne.

"Matematyka jest dosyć ciężkim przedmiotem dla maluchów. Niestety, otacza ich dookoła, więc muszą ją poznać. Dzieciom bardzo podobały się oryginalne zestawy edukacyjne, zakupione w ramach projektu. Zajęcia w formie zabawy upływały im szybko a efekt był taki, że uczniowie, którzy bali się matematyki, uwierzyli we własne możliwości" - wyjaśniła Suchecka.

Dodała, że z programu korzyść odnieśli jednak nie tylko uczniowie, ale też nauczyciele, którzy mieli okazję zetknięcia się z nowoczesnymi metodami dydaktycznymi.

"Będziemy je dalej stosować" - zapewniła Suchecka.

Również władze Łodzi zamierzają korzystać z doświadczeń zebranych podczas realizacji projektu "Dobry start w matematykę", który był dofinansowany z pieniędzy Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wiceprezydent Łodzi Marek Cieślak zapowiedział, że miasto będzie realizowało kolejne tego typu projekty. Następny ma już objąć 94 szkoły i wszystkich uczęszczających do nich uczniów. Zakres merytoryczny projektu ma być rozszerzony o inne przedmioty

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU