Dodatkowe lekcje dla słabszych i dla uzdolnionych uczniów

Dodatkowe lekcje dla ponad 3,7 tys. uczniów mających problemy z nauką oraz zajęcia terapeutyczne i rozwijające zainteresowania, zakłada projekt realizowany w szkołach podstawowych w Kielcach.
Dodatkowe lekcje dla słabszych i dla uzdolnionych uczniów
Do projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III szkół podstawowych w gminie Kielce” przystąpiło 28 szkół podstawowych – także szkoła integracyjna i specjalna, w których uczą się dzieci z niepełnosprawnościami.

Jak powiedziała kierownik referatu edukacji w wydziale edukacji, kultury i sportu kieleckiego magistratu Jolanta Kamińska, przedsięwzięcie zakłada także doposażenie szkół w tablice interaktywne, gry logiczne oraz specjalistyczne instrumenty do diagnozowania i korygowania dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych.

W ramach projektu przygotowano dodatkowe zajęcia dla dzieci mających problemy z czytaniem i pisaniem, także zagrożonych dysleksją oraz dla dzieci, które trudniej zdobywają umiejętności matematyczne.

Uczniowie, u których występują zaburzenia rozwoju mowy, wezmą udział w spotkaniach z logopedą. Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne przygotowano dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej. Zaplanowano także gimnastykę korekcyjną, a dla uczniów niepełnoprawnych – hipoterapię i muzykoterapię.

W ramach projektu dla szczególnie uzdolnionych dzieci przygotowano dodatkowe zajęcia, podczas których będą mogły rozwijać swoje zainteresowania m. in.: muzyczne, plastyczne, teatralne i matematyczno-przyrodnicze.

Projekt będzie realizowany w kieleckich szkołach przez dwa lata. Wartość przedsięwzięcia dofinansowanego w 85 proc. ze środków unijnych – w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – to 2,2 mln zł.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE