Dostosować nauczanie do obecnych potrzeb

"Dziś kształcimy (się) dla jutra" - pod takim hasłem rozpoczął się w środę w Katowicach Śląski Kongres Oświaty. Udział w tym przedsięwzięciu zadeklarowało ok. 2 tys. nauczycieli z całego woj. śląskiego.
Dostosować nauczanie do obecnych potrzeb

Kongres potrwa od środy do czwartku. Organizują go Śląskie Kuratorium Oświaty, Uniwersytet Śląski oraz wojewoda śląski Zygmunt Łukaszczyk.

"Quo vadis dzisiaj polska szkoło, polska edukacjo" - na takie pytanie, jak podkreślał wojewoda śląski podczas briefingu prasowego, będą próbowali odpowiedzieć eksperci biorący udział w kongresie. Dodał, że jest to pierwsze tak duże wydarzenie edukacyjne organizowane w woj. śląskim.

Czytaj też: Uczniowie i rodzice kapitałem szkoły

"Musimy zrozumieć w jaki sposób najlepiej dotrzeć do ucznia wykorzystując zarówno stare doświadczenia, stare metody jak i najnowocześniejsze osiągnięcia naukowe", by "wypracować na przyszłość jak najlepszy system kształcenia" - powiedział dr Mirosław Nakonieczny z Uniwersytetu Śląskiego.

Wiceminister w Ministerstwie Edukacji Narodowej Joanna Berdzik dodała, że bardzo ważne jest, aby jak najwięcej środowisk włączało się w dyskusję o tym jak powinna funkcjonować szkoła. "To miejsce (Katowice) jest dziś takim, w którym zawiąże się taka koalicja na rzecz dobrej edukacji naszych uczniów" - powiedziała Berdzik.

Uczestnicy Śląskiego Kongresu Oświaty w Katowicach będą rozmawiać m.in. o dostosowaniu nauczania do zmieniających się potrzeb i możliwości uczniów oraz sytuacji szkolnictwa. Udział w tym wydarzeniu weźmie ok. 2 tys. nauczycieli i dyrektorów szkół.

W ciągu dwóch dni poruszone zostaną m.in. tematy z zakresu bezpieczeństwa uczniów, działań szkół na rzecz promocji aktywności fizycznej wśród uczniów, a także prawnych aspektów zawodu nauczyciela i odpowiedzialności dyscyplinarnej nauczycieli.

Nie zabraknie również debat na tematy związane z wpływem nowoczesnych technologii na edukację. Nauczyciele będą mogli wziąć udział w spotkaniach: "Neurodydaktyka. Najnowsze odkrycia nauki o ludzkim mózgu w praktyce szkolnej", czy "Epoka cyfrowych tubylców. Zastosowanie nowoczesnych technologii w edukacji".

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE