Gdzie nauczyciele mogą szukać pomocy

Nauczyciele mogą szukać pomocy dotyczącej nowego programu nauczania w szkołach ponadgimnazjalnych m.in. w Ośrodku Rozwoju Edukacji – przypomina MEN.
Gdzie nauczyciele mogą szukać pomocy
Pomoc oferują też Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej oraz Instytut Badań Edukacyjnych.

„Ministerstwo Edukacji Narodowej od momentu wprowadzenia reformy programowej w 2009 r. dobudowało do niej kilka procesów stale jej towarzyszących. To monitorowanie 10 proc. szkół i placówek, nadzór pedagogiczny, ewaluacja i wspieranie nauczycieli we wdrażaniu podstawy programowej” – powiedział w środę w Sejmie wiceminister edukacji Mirosław Sielatycki.

Przypomniał, że na poziomie krajowym instytucjami, które odpowiadają za pomoc dla nauczycieli w realizowaniu nowego programu nauczania są: Ośrodek Rozwoju Edukacji, Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej oraz Instytut Badań Edukacyjnych.

„Chciałbym szczególną uwagę zwrócić na opracowane już modelowe programy nauczania, które w formie konkursu ogłoszonego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji skierowanego do nauczycieli wyłonił 49 takich programów. 20 jest już opublikowanych na stronie internetowej ośrodka, a 29 podlega obróbce redakcyjnej. Wszystkie będą dostępne dla nauczycieli do końca bieżącego roku” – zapewnił wiceminister.

W jego ocenie, konkurs ORE skierowany do nauczycieli świadczy o tym, że resort edukacji nie traktuje ich jedynie jako odbiorców reformy programowej, ale również jako jej twórców. „Te programy pozwalają sięgnąć do najlepszych wzorców stworzonych przez praktyków i mają pomóc innym nauczycielom” – podkreślił Sielatycki.

Wiceszef MEN wymienił też inne działania ORE pomagające nauczycielom we wdrażaniu nowego programu nauczania m.in. materiały pomocnicze i komentarze do programu nauczania dotyczące każdego przedmiotu. Przypomniał, że wszystkie te materiały są dostępne w wersji elektronicznej na stronie internetowej ORE. Sielatycki poinformował też o prowadzonych szkoleniach i konferencjach dla nauczycieli i dyrektorów szkół, którzy dzięki nim mogą zaplanować pracę z uczniami.

 

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE