Gimnazjaliści będą szyfrować informacje

Zadania z szyfrowania informacji znajdą się w programie konkursu informatycznego dla gimnazjalistów z Podkarpacia, który odbędzie się we wtorek w Rzeszowie.
Imprezę zorganizowało Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Rzeszowie (zabierz głos/oceń prezydenta) wraz z Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie i Szkołą Matematyczno-Informatyczną.

Konkurs adresowany jest do uczniów klas trzecich podkarpackich gimnazjów. Weźmie w nim udział 14 trzyosobowych drużyn.

Jak poinformowała rzeczniczka Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie Urszula Pasieczna celem konkursu jest przede wszystkim promowanie uzdolnionej młodzieży gimnazjalnej i sprawdzenie się uczniów w rywalizacji, umożliwienie młodzieży pracy na nowoczesnym sprzęcie komputerowym i zapoznanie z nowoczesnymi technologiami, ale także popularyzacja informatyki i jej zastosowań.

Startujący w konkursie będą musieli wykazać się znajomością m.in. podstawowych informacji o sieciach komputerowych, operacji w arkuszu kalkulacyjnym, umiejętności pracy z tekstem, a także poruszania się po przestrzeni wirtualnej, znajomością figur przestrzennych, geometrii, działań na liczbach i umiejętnością rozwiązywania zagadek matematycznych, zadań logicznych, rozbudzających wyobraźnię.

Konkurs, który odbędzie się w Centrum Edukacji Międzynarodowej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Kielnarowej koło Rzeszowa, będzie się składał z dwóch etapów. Uczestnicy na początek rozwiążą test wielokrotnego wyboru składający się z 25 pytań, w którym drużyny będą musiały wykazać się znajomością budowy komputera, urządzeń i sieci komputerowych.

Następnie drużyny w poszczególnych laboratoriach będą rozwiązywać zadania praktyczne. Np. w laboratorium technik magazynowania danych będą rozwiązywać zadania dotyczące szyfrowania informacji. W tym celu będą musieli posłużyć się programami z dziedziny informatyki śledczej, wykorzystywanymi m.in. przez jednostki dochodzeniowe, wojsko i wywiad. Sprawdzą także znajomość wykorzystywanego od wielu lat szyfru Cezara i ROT 13.

W laboratorium grafiki komputerowej i sztuki cyfrowej uczniowie będą zmagać się z zadaniami sprawdzającymi ich umiejętności graficzne i znajomość programu graficznego, a w laboratorium rzeczywistości wirtualnej i przetwarzania obrazów gimnazjaliści zademonstrują umiejętności poruszania się w świecie wirtualnej rzeczywistości. W pozostałych laboratoriach uczniowie sprawdzą swoją wiedzę z podstawowych programów biurowych i matematyki. Na każde z praktycznych zadań drużyny będą mieć po 15 minut.

Zawodnicy, których drużyny zajmą miejsca od I-III otrzymują indywidualnie nagrody rzeczowe. Konkursowi będzie towarzyszył pokaz robotów przygotowany przez pracowników laboratorium automatyki i robotyki Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU