Gra komputerowa rozpozna talent ucznia

W październiku we wszystkich szkołach ruszy projekt „Talent Game – metodyka i narzędzia diagnozy predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów”.
Gra komputerowa rozpozna talent ucznia

Projekt o budżecie ponad 2 mln zł współfinansuje Unia Europejska w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Realizuje go konsorcjum trzech firm pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej.

W ramach programu powstały „Tajemnice Aeropolis” – produkcja, łącząca elementy gry komputerowej i filmu animowanego z wbudowanym znormalizowanym narzędziem diagnostycznym.

Fabuła gry ma charakter przygodowy i osadzona jest w konwencji realistycznej. Gracz wędruje przez 6 światów, symbolizujących różne nastawienia zawodowe, np. artystyczne, naukowe, społeczne.

Podczas zabawy uczeń przeżywa przygody, w trakcie których wykonuje zadania diagnostyczne oraz poznaje swoje uzdolnienia w różnych dziedzinach życia.

Na koniec gracz i jego rodzice będą mogli zapoznać się z raportem na temat poziomu tzw. kluczowych kompetencji ucznia i z rekomendacjami zawodowymi.

Istnieje także możliwość udostępnienia doradcy zawodowemu surowych danych ucznia, w celu dokonania pogłębionej analizy.

W październiku 2011 roku „Tajemnice Aeropolis” zostaną udostępnione bezpłatnie wszystkim szkołom, kuratoriom i doradcom zawodowym.

Ponadto założona jest masowa dystrybucja produkcji poprzez inserty do gazet. Każde dziecko będzie mogło samodzielnie lub w obecności rodzica, nauczyciela czy doradcy zawodowego dokonać oceny swoich predyspozycji zawodowych.

Talent Game skierowany jest do dzieci w różnych kategoriach wiekowych (7+, 12+, 16+). Jest to innowacyjne przedsięwzięcie, nie mające odpowiednika w skali europejskiej.

Dostępne badania wskazują że praktyka świadczenia usług doradztwa zawodowego nie odpowiada zapotrzebowaniu współczesnej ekonomii.

W Polsce uczniowie w ograniczonym zakresie świadomie kreują swoje ścieżki nauki i kariery w oparciu o stwierdzone predyspozycje.

U znacznej części uczniów notowane jest tzw. myślenie krótkoterminowe, brak dążenia do samowiedzy i niska motywacja do korzystania z możliwości diagnostycznych i edukacyjnych.

Powszechnym doświadczeniem jest problem ograniczonego dostępu uczniów do doradztwa zawodowego i rzetelnej wiedzy o posiadanych predyspozycjach zawodowych.

Obecnie dostępne na rynku zaawansowane narzędzia oceny potencjału zawodowego mają dwie zasadnicze wady: są płatne oraz mają ograniczone zastosowanie w stosunku do osób bez doświadczeń zawodowych.

Obudowana metodyką gra komputerowa „Tajemnice Aeropolis” pomoże wypełnić tę lukę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

No wreszcie ktoś o tym pomyślał, szkoda, że tak późno...ale pożyjemy zobaczymy...

karotka, 2011-06-12 22:35:41 odpowiedz

Oj, to moze byc cos naprawde ciekawego...

ciemnotka, 2011-06-12 22:31:54 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE