PARTNER PORTALU
  • BGK

Kluzik-Rostkowska spotkała się ze związkowcami

  • pt/pap    16 lipca 2015 - 17:49
Kluzik-Rostkowska spotkała się ze związkowcami
Nie wiadomo kiedy dojdzie do kolejnego spotkania Minister Edukacji ze związkowcami - for.men.gov.pl

Spotkanie Minister Edukacji ze związkowcami nie przyniosło porozumienia. Obie strony wyszły z niego niezadowolone.




Joanna Kluzik-Rostkowska spotkała się z przedstawicielami związków zawodowych. W rozmowach udział wzięli: prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego Sławomir Broniarz oraz wiceprzewodnicząca Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" Teresa Misiuk, przewodniczący Branży Nauki, Oświaty i Wychowania Forum Związków Zawodowych Sławomir Wittkowicz.

W zaproszeniu minister edukacji poprosiła związki o wsparcie w planach utworzenia platformy ponad podziałami i wzięcie współodpowiedzialności za działania, które będą służyć uczniom. Związkowcy zaproszenie przyjęli.

– W trakcie naszych kilkunastu spotkań wielokrotnie pojawiał się postulat powołania zespołów merytorycznych. Ostatnio, 30 czerwca w Katowicach, raz jeszcze przypomniało mi o tym ZNP. Rozmawiajmy – powiedziała szefowa MEN.

Joanna Kluzik-Rostkowska przypomniała zaproponowane tematy prac zespołów:

*Dyrektor szkoły – nauczyciel, urzędnik, menager, wykonawca poleceń? – autonomia i kompetencje dyrektora, sposób wyboru;

*Kierunek: potrzeby dzieci. Kształcenie przyszłych nauczycieli. Co warto zmienić?

*Dlaczego uczniowie muszą brać korepetycje? Szkoła sprzyjająca rozwojowi ucznia – rola rodziców, nauczycieli, dyrektora;

*Dni wolne od nauki, niewolne od opieki – jak szkoły radzą sobie z obowiązkiem zapewnienia opieki uczniom w trakcie m.in. przerw świątecznych;

*Nauczyciel – przyjaciel, mistrz, wychowawca, współczujący obserwator? Jak pomóc nauczycielom w wypełnianiu tej roli? Szkoła wolna od przemocy, przyjazna, bezpieczna, czyli jaka?

Przedstawiła także reprezentantów MEN wyznaczonych do prac w poszczególnych zespołach.

– Taki skład gwarantuje ponadpolityczne i merytoryczne prace. Mam nadzieję, że efekt działania zespołów służył będzie każdemu kolejnemu ministrowi edukacji, niezależnie od tego, kto nim będzie – dodała minister edukacji.

– Chcemy m.in. zastanowić się, co robić, by uczniowie nie musieli korzystać z korepetycji. Co zrobić, by w szkołach nie dochodziło do takich sytuacji, o jakich – niestety – musieliśmy ostatnio rozmawiać, jak samobójstwo Dominika. Chcemy się zastanowić, czy dyrektor szkoły powinien mieć mniejszą czy większą samodzielność, jak szkolić nauczycieli, by byli oni lepiej przygotowani – tłumaczyła Joanna Kluzik-Rostkowska.

Mimo gotowości do rozpoczęcia prac zespołów, nie doszło do tego.

– Zaproponowane przez panią tematy są ważne, ale nie najważniejsze – przyznali zgodnie związkowcy.

Finansowanie zadań edukacyjnych

Postulowali, by rozszerzyć tematykę prac o m.in. kwestie ustroju szkoły, finansowanie zadań edukacyjnych, ale i warunki pracy i płacy nauczycieli. Szefowa MEN wyraziła gotowość merytorycznego uzupełnienia tematów. Przypomniała jednak, że w budżecie na 2016 r. nie ma pieniędzy na podwyżki dla nauczycieli.

Związkowcy chcieli poznać także harmonogram prac w zespołach i szczegóły rozwiązań, nad którymi miałyby pracować.

Mimo rozmów, nie doszło do porozumienia.

Edukacja z punktu widzenia ucznia





REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (2)

  • zojka, 2015-07-19 08:21:00

    Niestety nauczyciele w Polsce nie mają łatwej pracy, zwłaszcza Ci, którzy pracują w większych miastach, bo jeśli chodzi o wieś, to bywa różnie. Jednak nauczyciel, który ma w klasie 25 uczniów, w tym dzieci z orzeczeniami poradni psychologiczno - pedagogicznej, nie ma pracy lekkiej i przyjemnej. Zaro...bki - najniższe w Europie, pensum porównywalne. Zawiść ludzi i ich dążenie do likwidacji KN wynika z braku świadomości dotyczącej specyfiki wykonywania tego zawodu. Moim zdaniem powinno się raczej weryfikować pracę nauczycieli, tak jak ma to miejsce w krajach skandynawskich, żeby nauczyciel w Polsce nie czuł się jak święta krowa, co niestety czasem ma miejsce. Związki zawodowe też powinny zmienić charakter swojej działalności, bo broniąc "obiboków", by nie byli zwalniani z pracy za brak kompetencji i empatii, szkodzą edukacji.  rozwiń
  • olo, 2015-07-17 11:23:06

    Zwiększenie wynagrodzeń nauczycieli o 60 % jest bardzo proste. - Obowiązkowy wymiar godzin -25, - minimalna ilość uczniów w klasie -10, jeżeli mniej to albo ruchome pensum i płac; w ostateczności łączenie klas na część przedmiotów (w-f, muzyka, informatyka, religia, a może i polowa godzin matematyki... i j.polskiego). Co z tego, że będą wtedy zwolnienia, a jak zwalniali tysiące pracowników (stocznie, huty, Radoskór) nikt się nie sprzeciwił. Nauczyciel powinien być opłacany za to, że pracuje a nie za to, że ma etat. Skończyć wreszcie z dodatkami wiejskimi (znam szkoły wiejskie w mazowieckim, gdzie klasy liczą po 4 - 6 uczniów. I nauczyciele tych klas narzekają na nadmiar pracy, kartkówki, klasówki (szczególnie te z w-f). Polska szkoła wymaga gruntownych zmian a KN powinna już dawno wylądować w koszy na śmieci.  rozwiń