PARTNER PORTALU
  • BGK

Kluzik-Rostkowska: szkoły są dobre i złe, a nie publiczne i niepubliczne

  • pap    11 października 2014 - 08:14
Kluzik-Rostkowska: szkoły są dobre i złe, a nie publiczne i niepubliczne

Nie dam sobie wmówić, że oświata niezależna jest dodatkiem do oświaty publicznej, jest pełnoprawną częścią edukacji polskiej - podkreśliła minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska w piątek podczas konferencji "Awangarda edukacji - 25 lat oświaty niepublicznej".




"Bardzo wam wszystkim serdecznie dziękuję za dobre początki, które doprowadziły do tego, że po 25 latach jest państwa tak dużo" - tymi słowami Kluzik-Rostkowska zwróciła się do uczestników konferencji.

"Sama mam troje dzieci, w szkole publicznej i w szkole niepublicznej, co czasem spotyka się z zarzutem wobec mnie, ponieważ gdzieś tam jest głębokie przekonanie, że szkoły dzielą się na publiczne - oczywiste i niepubliczne - hmmm... niewiadomo" - mówiła minister. "Zawsze wtedy mówię, że po pierwsze: szkoły dzielą się na dobre i złe. Zawsze mam w zanadrzu argument, że to Solidarność walczyła o niepubliczne szkoły, o oświatę niezależną" - zaznaczyła minister edukacji.

Czytaj też:  Kluzik-Rostkowska: Zawsze jest grupa dzieci, które powinny pójść do szkoły później

Podziękowała nauczycielom szkół niepublicznych za to, że w ich szkołach osobą najważniejszą jest uczeń. "Oby tak było zawsze
" - powiedziała.

"Jeżeli będę mogła wam pomóc bardziej niż do tej pory, to naprawdę robię to z wielką przyjemnością. Możecie być pewni, że nie dam sobie wmówić, że oświata niezależna jest dodatkiem do oświaty publicznej, jest pełnoprawną częścią edukacji polskiej w ogóle" - podkreśliła Kluzik-Rostkowska.

Podczas odbywającej się w gmachu Sejmu konferencji minister w Kancelarii Prezydenta prof. Irena Wóycicka w imieniu prezydenta Bronisława Komorowskiego wręczyła odznaczenia państwowe osobom zasłużonym dla oświaty niepublicznej w Polsce.

"Rozwój oświaty niepublicznej, który umożliwiła zmiana naszego ustroju to nie tylko znaczne zwiększenie oferty edukacyjnej, ale również identyfikowanie często trudnych do zauważenia, zwłaszcza z perspektywy urzędów, problemów, poszukiwanie rozwiązań i innowacji, i - że tak powiem - wielu pomysłów. Dzięki nim nasza polska edukacja, nie tylko niepubliczna, ale też publiczna, staje się lepsza, ciekawsza dla uczniów, bardziej adekwatna do ich potrzeb" - powiedziała Wóycicka.









KOMENTARZE (1)

  • Piotruś Pan, 2014-10-13 18:40:03

    Szmery bajery- ukrywanie tego, że nauczyciele w takich szkołach zatrudniani są bardzo często na umowach śmieciowych i otrzymują głodowe pensje. Niech pani minister zatrudni sie w takiej szkole i pokaże, co potrafi.



NAJPOPULARNIEJSZE W PORTALU




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI



Wyszukiwarki

Polecane oferty: