Kukizowcy o referendum ws. reformy edukacji

Co do zasady klub Kukiz'15 jest zwolennikiem referendum i takie referendum będziemy popierać - powiedział Tomasz Jaskóła (Kukiz'15) podczas sejmowej debaty nad obywatelskim wnioskiem o przeprowadzenie ogólnopolskiego referendum w sprawie reformy edukacji.

W nocy z wtorku na środę w Sejmie odbywa się debata nad obywatelskim wnioskiem, pod którym złożono ponad 910 tys. podpisów.

W swoim wystąpieniu Jaskóła przywołał artykuł 4. konstytucji, który głosi, że władza zwierzchnia należy do obywateli. "I co do zasady klub Kukiz'15 jest zwolennikiem referendum i takie referendum będziemy oczywiście popierać" - powiedział. "Przez lata wspieraliśmy referenda" - dodał.

Przypomniał, że jego ugrupowanie wystąpiło kilka miesięcy temu do prezydenta Andrzeja Dudy, by za zgodą Senatu rozpisał referendum w sprawie edukacji, po to by był czas na jego przeprowadzenie. "Wtedy miałoby to sens. Czy dzisiaj to referendum ma sens? Z punktu widzenia czasu nie, z punktu widzenia tego, że obywatel jednak może się w tej sprawie wypowiedzieć, zawsze tak" - powiedział poseł.

Zwracając się do obecnych na debacie przedstawicieli obecnie i poprzednio rządzących powiedział: "Referendum wszyscy traktujecie instrumentalnie. Kiedy jest dla was korzystne, to sięgacie po referendum, jeśli nie jest dla was korzystne, to mielicie głosy (...). Niszczarki chodzą w parlamencie, tak macie w poważaniu wszyscy obywatela".

Jak mówił Jaskóła, w wyniku reformy nauczyciele stracą pracę, "ale czy za waszych czasów nie tracili pracy?" "Tracili, oczywiście, że tracili" - sam odpowiedział. Dodał, że chciałby zachęcić Związek Nauczycielstwa Polskiego (który jest inicjatorem przeprowadzenia referendum - PAP) by stworzył, poparł taki projekt, zgodnie z którym nauczyciele, którzy zyskali uprawnienia emerytalne, nie mogli już pracować w szkołach publicznych.

"Reasumując: apelowaliśmy o przesunięcie reformy, i to fakt, o trzy lata; powinna być lepiej przygotowana" - zaznaczył.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE