Małopolskie szkoły będą radosne

Wojewoda małopolski rozpoczął nabór do kolejnej edycji rządowego programu „Radosna szkoła”, wspierającego budowę przyszkolnych placów zabaw oraz zakup pomocy dydaktycznych.
Małopolskie szkoły będą radosne

Dzięki programowi w Małopolsce powstało 283 placów oraz 1288 kącików zabaw w szkołach. Jak wyjaśniła w poniedziałek rzecznik wojewody Monika Frenkiel, o wsparcie finansowe na budowę przyszkolnych placów zabaw oraz zakup pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw wewnątrz szkoły mogą się starać samorządy, stowarzyszenia oraz mieszkańcy prowadzący szkoły.

W 2013 r. do podziału między wszystkie województwa będą 234 mln zł. O tym, ile przypadnie dla poszczególnych województw, będzie wiadomo w przyszłym roku po uchwaleniu ustawy budżetowej.

Rzecznik wojewody przypomniała, że od 2009 roku, czyli od początku istnienia programu do tej pory Małopolska otrzymała ponad 30,7 mln zł. Dzięki tym środkom powstało 283 placów oraz 1288 kącików zabaw.

Dyrektorzy szkół mogą składać wnioski do organów prowadzących do 10 października 2012 r. Natomiast wnioski organów prowadzących (samorządy, stowarzyszenia, osoby fizyczne) będą przyjmowane do wojewody małopolskiego do 2 listopada 2012 r.


Rządowy program „Radosna szkoła” realizowany jest w latach 2009-2014. Celem programu jest zapewnienie najmłodszym uczniom warunków do aktywności ruchowej w szkołach. Koszt całego programu to prawie 2,5 mld zł, z czego ponad 1,2 mld zł pochodzić będzie z budżetu państwa, a ponad 1,1 mld zł z budżetów gmin.

W ramach programu o wsparcie finansowe na zakup pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw wewnątrz szkoły (np. do świetlic) oraz na wyposażenie uczniowskiego placu zabaw mogą starać się szkoły podstawowe oraz ogólnokształcące szkoły muzyczne I stopnia.

Miejsca zabaw, zgodnie z założeniami programu, powinny być wyposażone w pomoce dydaktyczne, dzięki którym uczniowie będą mogli brać udział w zajęciach ruchowych np. w piłki, materace, tory przeszkód i klocki. Wyposażenie świetlic powinno również spełniać funkcję edukacyjną, umożliwiającą uczniom rozwijanie własnych zainteresowań.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE