MEN: doniesienia o zmianie terminu wdrażania reformy edukacji - nieprawdziwe

Doniesienia prasowe sugerujące zmianę terminu wdrażania reformy edukacji są nieprawdziwe - tak Ministerstwo Edukacji Narodowej odpowiada na tekst w "Gazecie Wyborczej", w którym napisano, że resort edukacji wkrótce przesunie likwidację gimnazjów o co najmniej rok.
MEN: doniesienia o zmianie terminu wdrażania reformy edukacji - nieprawdziwe
Prace nad zmianą prowadzone są zgodnie z zaplanowanym harmonogramem" (fot.men.gov.pl)

"W związku z doniesieniami prasowymi sugerującymi zmianę terminu wdrażania poszczególnych rozwiązań proponowanych w projekcie ustawy Prawo oświatowe i ustawy Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe, informujemy, że są one nieprawdziwe" - napisano w komunikacie zamieszczonym w piątek na stronie internetowej MEN.

Podano w nim, że zakończyły się konsultacje społeczne i uzgodnienia międzyresortowe proponowanego projektu ustaw. "Wszystkie nadesłane uwagi, opinie są teraz analizowane. Ministerstwo pracuje nad przygotowaniem projektu ustaw do rozpatrzenia przez Stały Komitet Rady Ministrów" - zaznaczono.

W komunikacie podkreślono, że "prace nad zmianą prowadzone są zgodnie z zaplanowanym harmonogramem".

Zgodnie ze skierowanymi w połowie września do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji publicznych projektami ustaw od 1 września 2017 r. zmianie ulegnie struktura szkolnictwa w Polsce. Na nową strukturę składać się będą: 8-letnie szkoły podstawowe, 4-letnie licea ogólnokształcące, 5-letnie technika i dwustopniowe szkoły branżowe; gimnazja będą stopniowo wygaszane poprzez brak naboru do pierwszych klas.

W piątek w "Gazecie Wyborczej" opublikowany został tekst, w którym napisano, że "MEN wkrótce przesunie likwidację gimnazjów o co najmniej rok". Przedstawiono w nim osiem powodów, dlaczego ma się tak stać.

Wśród nich wymieniono m.in. brak zgody korporacji samorządowych na wprowadzenie zmian, brak wsparcia ekspertów. Podano też, że opóźnienia reformy chce Sekcja Krajowa Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność", a wydawcy ostrzegają, że tempo prac odbije się na jakości podręczników. Jednym z wymienionych przez gazetę argumentów jest też umiejętność wyczuwania nastrojów przez prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (6)ZOBACZ WSZYSTKIE

Wielokrotnie słyszałem, ze nauczyciel miał się za specjalistę, bo pracował w szkole. Na takich kompetencjach jest budowane obecne bałaganienie. Lepsze by było wprowadzenie psychosocjologicznych testów kandydujących do szkół nauczycielskich. One stopniowo przemodelują szkołę. Przyspieszeniem może być... testowanie weryfikujące czynnych zawodowo nauczycieli, badające osobowości. One rozstrzygają. rozwiń

w.potega@neostrada.pl, 2016-10-24 10:36:02 odpowiedz

Największe konsultacje w historii - Twórcze wdrożenie ideału Solidarności – „NIC O NAS BEZ NAS” 1. Zorganizowanie na niespotykaną skalę kontaktów ze szkołami /setki spotkań, ankiety, kwestionariusze badawcze itd./. Choć właściwie po co, przecież wła...dza wie lepiej co jest dobre dla nauczycieli, rodziców i uczniów 2. Wizyty w gimnazjach, zbieranie wniosków, panele robocze… 3. Zorganizowanie zewnętrznych zespołów eksperckich badających celowość, wdrożenie i skutki reformy – np. programowy, finansowy, wdrożeniowy, psychologiczno- pedagogiczny… 4. Powiadomienie rodziców / 700 tys. rodzin/ pierwszych roczników reformy( obecne klasy V i VI), że ich dzieci będą poddane eksperymentowi reformianemu. Wskazanie zagrożeń, w tym możliwość częściowego wykluczenia edukacyjnego 5. Rzetelne przedstawianie badań wewnętrznych i zewnętrznych. Powoływanie się na wyciągnięte wnioski i REKOMENDACJE. I to wszystko poparte wypowiedziami autorów badań. 6. Rzetelne, twórcze konsultacje z samorządami rozwiń

wad, 2016-10-23 23:01:16 odpowiedz

Do stoperan: dobrze,że pani napisała "PRACUJĘ" bo jak widać z nauczaniem niewiele pani ma wspólnego. Ciekawe podejście do ludzi. Gimnazja p.pani TO LUDZIE /uczniowie, n-le, rodzice/ . Przemodelować należy ale pani system wartości

wad, 2016-10-23 17:29:57 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE