PARTNER PORTALU
  • BGK

MEN: Ruszają przygotowania do drugiej części darmowego podręcznika dla drugoklasistów

  • AT    5 marca 2015 - 12:32
MEN: Ruszają przygotowania do drugiej części darmowego podręcznika dla drugoklasistów

Wkrótce MEN zaprezentuje drugą część podręcznika do matematyki (fot. naszelementarz.men.gov.pl)

Zaułek słówek, inspiracje do tworzenia klasowej gazety, teksty przyrodnicze - to m.in. znajdzie się w przygotowanej dla drugoklasistów kolejnej części elementarza "Nasza szkoła".




Od dzisiaj na stronie naszaszkola.men.gov.pl każdy zainteresowany może obejrzeć drugą część bezpłatnego podręcznika do edukacji zintegrowanej, z którego w przyszłym roku szkolnym korzystać będą uczniowie drugich klas szkół podstawowych.

- Podobnie jak w przypadku elementarza dla klas pierwszych oraz pierwszej odsłony podręcznika dla drugoklasistów, także i teraz czekamy i liczymy na państwa opinie. Aby je nam przekazać, wystarczy wypełnić prosty formularz. Konsultacje społeczne potrwają do 20 marca - informuje MEN.

Druga część podręcznika "Nasza szkoła" zawiera w sobie elementy m.in. edukacji polonistycznej, przyrodniczej, artystycznej i społecznej.

Wkrótce MEN zaprezentuje drugą część podręcznika do matematyki. Drugoklasiści otrzymają bowiem w sumie osiem książek: cztery części podręcznika do edukacji zintegrowanej i cztery części podręcznika do matematyki.

W "zimowej" odsłonie "Naszej szkoły" uczniowie znajdą teksty literackie m.in. Hansa Christiana Andersena, Elżbiety Zubrzyckiej, Natalii Usenko czy Adama Wajraka. O ilustracje zadbał m.in. Piotr Rychel.

Autorkami podręcznika do edukacji zintegrowanej są Maria Lorek i Monika Zatorska.

- Chcemy, aby nasz podręcznik rozwijał kreatywność oraz ciekawość uczennic i uczniów, inspirował do działania opartego na empirycznym poznawaniu otaczającego świata - mówią. - Otwarty sposób, w który prezentujemy treści, inspiruje do myślenia, zadawania pytań, wyciągania wniosków, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, kreatywnego rozwiązywania problemów - dodają.

Jak podaje ministerstwo podręcznik nie przewiduje pracy utartymi schematami. Autorki zachęcają do wykorzystanie metod aktywizujących, takich jak np. metoda projektu edukacyjnego oraz do pracy zespołowej, a także do organizacji przestrzeni w klasie w taki sposób, aby dzieci mogły współpracować, dyskutować, wymieniać spostrzeżenia, aby czuły się swobodnie.

W trakcie pracy z drugą odsłoną podręcznika, drugoklasiści wspólnie odpowiadać będą na wiele pytań. Skąd się bierze szczęście, jakie właściwości mają tkaniny, co to jest rodzina? - to tylko niektóre z nich.

- Jesteśmy bardzo ciekawi Państwa opinii. Doświadczenie z konsultacji elementarza dla pierwszoklasistów pokazuje nam, że Państwa uwagi często są niezwykle trafne i słuszne. Pozwalają nam na udoskonalanie podręcznika - mówi minister Joanna Kluzik-Rostkowska. - Dlatego też gorąco zachęcam nie tylko nauczycieli, ale i uczniów, rodziców i innych zainteresowanych, aby obejrzeli naszą książkę i podzieli się z nami swoimi opiniami - dodaje.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.