MEN: Ruszają przygotowania do drugiej części darmowego podręcznika dla drugoklasistów

Zaułek słówek, inspiracje do tworzenia klasowej gazety, teksty przyrodnicze - to m.in. znajdzie się w przygotowanej dla drugoklasistów kolejnej części elementarza "Nasza szkoła".
MEN: Ruszają przygotowania do drugiej części darmowego podręcznika dla drugoklasistów
Wkrótce MEN zaprezentuje drugą część podręcznika do matematyki (fot. naszelementarz.men.gov.pl)

Od dzisiaj na stronie naszaszkola.men.gov.pl każdy zainteresowany może obejrzeć drugą część bezpłatnego podręcznika do edukacji zintegrowanej, z którego w przyszłym roku szkolnym korzystać będą uczniowie drugich klas szkół podstawowych.

- Podobnie jak w przypadku elementarza dla klas pierwszych oraz pierwszej odsłony podręcznika dla drugoklasistów, także i teraz czekamy i liczymy na państwa opinie. Aby je nam przekazać, wystarczy wypełnić prosty formularz. Konsultacje społeczne potrwają do 20 marca - informuje MEN.

Druga część podręcznika "Nasza szkoła" zawiera w sobie elementy m.in. edukacji polonistycznej, przyrodniczej, artystycznej i społecznej.

Wkrótce MEN zaprezentuje drugą część podręcznika do matematyki. Drugoklasiści otrzymają bowiem w sumie osiem książek: cztery części podręcznika do edukacji zintegrowanej i cztery części podręcznika do matematyki.

W "zimowej" odsłonie "Naszej szkoły" uczniowie znajdą teksty literackie m.in. Hansa Christiana Andersena, Elżbiety Zubrzyckiej, Natalii Usenko czy Adama Wajraka. O ilustracje zadbał m.in. Piotr Rychel.

Autorkami podręcznika do edukacji zintegrowanej są Maria Lorek i Monika Zatorska.

- Chcemy, aby nasz podręcznik rozwijał kreatywność oraz ciekawość uczennic i uczniów, inspirował do działania opartego na empirycznym poznawaniu otaczającego świata - mówią. - Otwarty sposób, w który prezentujemy treści, inspiruje do myślenia, zadawania pytań, wyciągania wniosków, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, kreatywnego rozwiązywania problemów - dodają.

Jak podaje ministerstwo podręcznik nie przewiduje pracy utartymi schematami. Autorki zachęcają do wykorzystanie metod aktywizujących, takich jak np. metoda projektu edukacyjnego oraz do pracy zespołowej, a także do organizacji przestrzeni w klasie w taki sposób, aby dzieci mogły współpracować, dyskutować, wymieniać spostrzeżenia, aby czuły się swobodnie.

W trakcie pracy z drugą odsłoną podręcznika, drugoklasiści wspólnie odpowiadać będą na wiele pytań. Skąd się bierze szczęście, jakie właściwości mają tkaniny, co to jest rodzina? - to tylko niektóre z nich.

- Jesteśmy bardzo ciekawi Państwa opinii. Doświadczenie z konsultacji elementarza dla pierwszoklasistów pokazuje nam, że Państwa uwagi często są niezwykle trafne i słuszne. Pozwalają nam na udoskonalanie podręcznika - mówi minister Joanna Kluzik-Rostkowska. - Dlatego też gorąco zachęcam nie tylko nauczycieli, ale i uczniów, rodziców i innych zainteresowanych, aby obejrzeli naszą książkę i podzieli się z nami swoimi opiniami - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.