PARTNER PORTALU
  • BGK

Miejskie gry robią furorę

  • Przegląd prasy/Gazeta Wyborcza    31 stycznia 2011 - 13:35
Miejskie gry robią furorę

Szczecin, Bydgoszcz, Łódź, Warszawa, Poznań i Wrocław - to tylko niektóre miasta, które promują swoją markę poprzez miejskie gry planszowe. Co ciekawe taka forma marketingu okazuje się strzałem w dziesiątkę.




Gra miejska to coś na pograniczu podchodów, komputerowych gier i happeningu. Miasto służy w nich, jako wielka plansza, a mieszkańcy są pionkami rozwiązującymi zagadki. Przeżywają przygody jak bohaterowie gier komputerowych. Z tą różnicą, że wszystko dzieje się na żywo.

Motywem gier miejskich często stają się literatura czy film, jak np. w przypadku zabaw organizowanych przez Muzeum Powstania Warszawskiego. W wielu wykorzystuje się wykrywacze metalu, telefony komórkowe, GPS-y. Niektóre polegają na poznawaniu prawdziwej historii, ale też na łamaniu stereotypów - czytamy w Gazecie Wyborczej.

I tak np. W Bydgoszczy mieszkańcy przenieśli się do XVI w., w Poznaniu miejską grę oparto o historię Czerwca 1956, natomiast w Szczecinie można było rozwiązać zagadkę śmierci rejenta Kurta von Schmelinga.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (2)

  • oil, 2011-02-01 06:45:56

    Mieszkańcy są i zawsze byli tylko PIONKAMI. Wyniki wszelkich "gier" ustalane są z góry , na innym poziomie. Mieszkańcy są od płacenia głównym rozgrywajacym.
  • Gryppa, 2011-01-31 22:08:42

    to bardzo dobra wiadomość - również dla tych miast które dopiero będą się w ten sposób promować!