PARTNER PORTALU
  • BGK

Polkowice: Mosty zamiast murów - gmina i miasto integrują uczniów gimnazjów i podstawówek

  • aw    8 września 2017 - 15:18
Polkowice: Mosty zamiast murów - gmina i miasto integrują uczniów gimnazjów i podstawówek
Kompleksowe działania skierowane do społeczności szkolnej (fot.ilustracyjne:gim1.polkowice.pl)

Jak podają władze Polkowic, program ma pomóc odnaleźć się młodzieży i pedagogom w zmianach w oświacie, a także przekazać kompleksową informację kierowaną do rodziców, nauczycieli i młodzieży szkolnej, dotyczącą nowego ustroju szkolnego.




• Pod hasłem „Witaj nowa szkoło – Mosty zamiast murów - razem Raźniej” Gmina Polkowice realizuje wspólnie z Polkowickim Centrum Usług Zdrowotnych wyjątkowy program.

• Jego celem jest pomoc psychologiczna i wsparcie społeczności szkolnej, zarówno uczniów jak i nauczycieli w związku z reforma oświaty.

• Chodzi głównie o integrację uczniów szkół podstawowych i uczniów wygaszanych gimnazjów.

Program integracji i wsparcia psychologicznego społeczności szkolnej obejmie ponad 900 uczniów klas VII szkół podstawowych i kl. II i III wygaszanych gimnazjów a także niemal 1800 rodziców i około 360 nauczycieli. Do końca roku 2017 zaplanowano kilkadziesiąt godzin szkoleń i spotkań w polkowickich placówkach oświaty.

By byli przygotowani do zmian

Przygotowania do wdrożenia nowych rozwiązań w gminnej w oświacie Polkowice podjęły już jesienią ubiegłego roku.

- Rolą samorządu nie jest kształtowanie prawa oświatowego na poziomie ustawodawczym. Uznaliśmy, że niezależnie od tego, jakie będą szczegółowe rozstrzygnięcia, naszym celem będzie realizowanie przyjętych rozwiązań w sposób najbardziej przyjazny dla uczniów, ich rodziców i nauczycieli – wyjaśnia Wiesław Wabik, burmistrz Polkowic.

Jak dodaje, najważniejsze było podjęcie działań na rzecz przygotowania uczniów, ale też nauczycieli do bezproblemowego przejścia przez etap tych trudnych zmian.

- Troszczyliśmy się także o to, aby nikt z nauczycieli nie stracił pracy. Nasze placówki oświatowe są znakomicie wyposażone w pomoce naukowe, mają bardzo dobre zaplecze edukacyjne, sportowe i artystyczne. Zdecydowaliśmy, że tak zorganizujemy naukę, aby jak najlepiej wykorzystać to, co udało nam się zbudować i stworzyć przez ostatnich kilkanaście lat – kontynuuje Wabik.

Powołany przez burmistrza i przewodniczącego Rady Miejskiej we wrześniu 2016 roku zespół do spraw reformy oświaty wypracował model sieci polkowickich szkół, który po licznych konsultacjach społecznych został przedstawiony burmistrzowi a następnie oddany pod obrady Radzie Miejskiej.

- W minionym roku szkolnym zorganizowaliśmy kilkanaście spotkań z rodzicami, nauczycielami, dyrektorami szkół, przedstawicielami związków zawodowych pracowników oświaty konsultując propozycje zmian w lokalnym szkolnictwie. Wzięło w nich udział niemal dwa tysiące osób. Sam zespół ds. reformy oświaty obradował w tym okresie ponad 400 godzin – mówi Mariola Kośmider, przewodnicząca zespołu do spraw reformy oświaty.

- Zależało nam na tym, aby uczniowie, rodzice i nauczyciele nie rozpoczynali wakacji z lękiem o edukacyjną przyszłość – tłumaczy Dorota Gnych, członek zespołu, do 31 sierpnia dyrektor Gimnazjum nr 2, a od 1 września dyrektor nowej Szkoły Podstawowej nr 4, utworzonej w wyniku przekształcenia gimnazjum.







×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.