Posłowie chcą poznać skutki reformy edukacji

O powody i finansowe skutki wprowadzenia reformy edukacji oraz o ewentualne zwolnienia nauczycieli - pytali  w Sejmie posłowie minister edukacji narodowej, Annę Zalewską. Do zadawania pytań zgłosiło się 65 posłów.
Posłowie chcą poznać skutki reformy edukacji
Posłanka Nowoczesnej Kamila Gasiuk-Pihowicz pytała, czy po reformie zmniejszy się poziom agresji w szkole (fot.ejm.gov.pl)

Marzena Machałek (PiS) pytała czy w ustawie reformy szkolnictwa możliwe jest wprowadzenie zmian. "Przed nami dyskusja, przed nami przyglądniecie się bardzo poważnej i szczegółowej ustawy. Czy możemy liczyć, że będą jeszcze wprowadzane zmiany. Czy będziemy mogli liczyć, że to nie jest sztywny zamknięty projekt? Czy jest otwartość na inne zdania i pomysły" - mówiła.

Z kolei Katarzyna Lubnauer (Nowoczesna) chciała wiedzieć, czy kiedykolwiek minister edukacji przestawi badania, na które się powołuje, wprowadzając reformę edukacji. "Ja mam wrażenie, że robiliście wszystko z pobudek ideologicznych i populistycznych" - mówiła posłanka.

"Pokora i odpowiedzialność, właśnie tych pojęć w tej reformie brakuje całkowicie. Nie zadbaliście w tej reformie w jakikolwiek sposób o jakość. Tylko z pobudek sondażowych zdecydowaliście się na reformę, która niszczy polską edukację" - podkreśliła Lubnauer.

O powody wprowadzenia reformy pytał poseł PSL Mieczysław Kasprzak. "Po co to wszystko robimy. Bo nie mówimy o podstawie programowej, o postępie, o skoku do przodu. Żyjemy sentymentami. Co pani przewiduje w dalszym ciągu" - pytał.

Poziom agresji w szkole

Posłanka Nowoczesnej Kamila Gasiuk-Pihowicz pytała, czy po reformie zmniejszy się poziom agresji w szkole. "Jeśli nadal pani uważa, że likwidacja gimnazjów przyczyni się do spadku w przemocy w szkołach to ja proszę panią minister o jasną deklarację. Czy jest pani gotowa podać się do dymisji i złożyć mandat poselski, jeżeli w pierwszym roku, po przeprowadzeniu reformy, liczba aktów agresji wzrośnie w stosunku do zakończonego roku 2015-2016" - zapytała.

Dariusz Piontkowski z PiS prosił o informację na temat skutków reformy i czy spowoduje ona zwolnienia nauczycieli.

"Jakie rozwiązanie ustawowe zostaną przyjęte, aby nauczyciele gimnazjów mogli spokojnie przechodzić do pracy do ośmioletniej szkoły podstawowej bądź szkoły średniej" - pytał.

Egzamin po ósmej klasie

Krystyna Szumilas (PO) dopytywała o egzamin, jaki uczniowie będą pisać na koniec ósmej klasy. "Dlaczego wycofuje się pani z egzaminu z części przyrodniczej po ósmej klasie szkoły podstawowej? Ma być tylko historia, język polski i matematyka. Dlaczego nie chce pani dopuścić do tego, aby uczniowie uczyli się naukowego myślenia, krytycznego myślenia? Aby nauki przyrodnicze były w polskiej szkole ważne" - powiedziała.

Iwonę Michałek (PiS) interesowały skutki finansowe reformy. "Czy samorządy stracą na reformie edukacji" - pytała.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU