PARTNER PORTALU
  • BGK

Poznań promuje szkolnictwo zawodowe

  • PAP    10 kwietnia 2015 - 19:15
Poznań promuje szkolnictwo zawodowe
Kampania wpisuje się w obecny rok szkolny 2014/2015, który ogłoszony został przez resort edukacji "Rokiem szkoły zawodowców" (fot. materiały prasowe)

Poznań zainaugurował kampanię "Szacun dla zawodowców", skierowaną do uczniów gimnazjów. W ten sposób miasto i powiat chcą przekonać młodzież do kształcenia się w szkołach zawodowych.




Głównym elementem akcji "Szacun dla zawodowców" będą targi szkół zawodowych. Zaplanowano je na 24 kwietnia.

Jak zapowiedział w piątek (10 kwietnia) na konferencji prasowej zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski, "młodzież będzie mogła zobaczyć całą gamę szkół zawodowych z Poznania i powiatu". "Wszystko przygotowane w bardzo namacalnej formie. Jak ktoś myśli, żeby zostać mechanikiem, to będzie mógł się sprawdzić w specjalnie przygotowanym warsztacie; jak ktoś myśli o klasach gastronomicznych, to będzie mógł gotować" - mówił.

Wiśniewski dodał, że miasto chce w ten sposób dotrzeć do osób, które stoją przed podjęciem decyzji o dalszej ścieżce edukacyjnej - do gimnazjalistów.

W ramach akcji "Szacun dla zawodowców" w sąsiedztwie gimnazjów pojawią się plakaty zachęcające do zapoznania się z ofertą edukacyjną szkół zawodowych. Trafią one również do internetu oraz lokalnych mediów. Ruszyła specjalna strona internetowa www.zawodowcy.poznan.pl. Można na niej m.in. sprawdzić swoje predyspozycje zawodowe.

Kampania realizowana jest we współpracy z powiatem poznańskim i Wielkopolską Izbą Rzemieślniczą.

"Idziemy w kierunku kształcenia dzieci i młodzieży w takich zawodach, które będą się wiązały ze znalezieniem ciekawej i dobrze płatnej pracy. Po 25 latach parcia na studia i późniejszego rozczarowania brakiem pracy - bo potrzebujemy ograniczonej liczby socjologów czy filozofów - stawiamy na zawodowców. Ważne jest, by przekonać rodziców i dzieci, aby wybierali szkoły zawodowe" - mówił prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.

W Poznaniu w 20 zespołach szkół zawodowych kształci się ok. 12 tys. uczniów, praktykę można zdobyć w 63 profesjach. Najczęściej poszukiwani przez pracodawców są: cukiernicy, ogrodnicy, stolarze i tapicerzy. Urząd podaje, że firmom wciąż brakuje specjalistów.

Uczniowie mogą zdobywać doświadczenie praktyczne m.in. w spółkach: Aquanet, Dalkia, Enea, Ikea, MAN Accounting Center, Skanska. Możliwość odbycia praktyk w zakładach rzemieślniczych daje też Wielkopolska Izba Rzemieślnicza.

Wiśniewski zapowiedział, że miasto i powiat zamierzają przeznaczyć część pieniędzy unijnych z tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych na infrastrukturę szkół zawodowych. Chcą też wspierać zajęcia pozalekcyjne i kształcenie nauczycieli.

"Inwestorzy potrzebują specjalistów. Niestety niektóre inwestycje nas omijają, bo brakuje w danej dziedzinie ludzi mających fach w ręku" - powiedział Wiśniewski.

Spotkanie inaugurujące kampanię odbyło się w zakładzie krawieckim, którego właścicielem jest Karol Rzeszutko. Rzeszutko wychował się w krawieckiej rodzinie, lecz nie chciał wykonywać tego samego zawodu co jego pradziadek, dziadek i matka.

"Wydawało mi się to zbyt oczywiste. Chciałem zostać logistykiem. Po studiach poczułem, czym jest poszukiwanie pracy w wymarzonym zawodzie. Pracowałem w dużej korporacji międzynarodowej. Wtedy otworzyłem szeroko oczy i zacząłem się bardzo poważnie zastanawiać, co chcę robić w życiu" - opowiadał.

"Doceniłem wtedy wiele wartości i atutów pracy krawca, którą miałem pod nosem przez całe życie. W wieku 26 lat, czyli bardzo późno, podjąłem decyzję o rozpoczęciu nauki w zawodzie. Teraz jestem bardzo zadowolony z tej decyzji" - powiedział.

Kampania wpisuje się w obecny rok szkolny 2014/2015, który ogłoszony został przez resort edukacji "Rokiem szkoły zawodowców".

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.