PARTNER PORTALU
  • BGK

Poznań znalazł sposób na przyciągnięcie studentów

  • PAP/JS    10 października 2017 - 18:18
Poznań znalazł sposób na przyciągnięcie studentów
W ramach kampanii "Poznań przyciąga" przedstawiciele miasta wraz z młodymi przedsiębiorcami, youtuberami i autorami blogów odwiedzą 27 miast położonych w 7 województwach, by zachęcić maturzystów do studiowania na poznańskich uczelniach (fot. pixabay.com)

Młodzi przedsiębiorcy, youtuberzy i blogerzy będą zachęcać maturzystów do studiowania w Poznaniu. W ramach kampanii "Poznań przyciąga" spotkają się z kilkoma tysiącami uczniów z Wielkopolski i sąsiednich regionów.




• Wizyty w 50 szkołach ponadgimnazjalnych prowadzone będą do połowy listopada.

• Władze miasta podkreślają, że młodzi przedstawiciele świata biznesu, kultury i nauki są najlepszymi ambasadorami stolicy Wielkopolski.

Jak podkreślił zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski, władzom miasta zależy, aby "przyciągać i zatrzymywać w Poznaniu młode talenty, aby mogły tu realizować swoje pasje, ambicje naukowe i zawodowe". "Mamy nadzieję, że przynajmniej część studentów zamieszka w Poznaniu na stałe. Nasze miasto ma im wiele do zaoferowania: ma najniższą stopę bezrobocia w Polsce, możliwości zatrudnienia w dużych międzynarodowych firmach, a także doskonałe warunki do rozwijania innowacyjnych biznesów" - zaznaczył Wiśniewski.

Jak dodał, obecnie w Poznaniu studiuje ok. 114 tys. studentów, którzy "wiele wnoszą do miasta, tworzą jego atmosferę i dynamikę, stanowią również dużą grupę konsumentów i budują jego kapitał społeczny".

W ramach kampanii "Poznań przyciąga" przedstawiciele miasta wraz z młodymi przedsiębiorcami, youtuberami i autorami blogów odwiedzą 27 miast położonych w 7 województwach, by zachęcić maturzystów do studiowania na poznańskich uczelniach.

"Zależy nam na tym, by wizyty nie były nudne" - podkreślił bloger i przedsiębiorca Andrzej Kozdęba. "Wykorzystujemy prezentacje wideo, filmy w technologii rzeczywistości wirtualnej, staramy się zaktywizować maturzystów. Zdarza się, że przychodzą po prezentacji i przyznają, że Poznań jest fajny i jednak będą tu studiować, choć wcześniej nie brali tego pod uwagę" - mówił.

Władze miasta podkreślają, że młodzi przedstawiciele świata biznesu, kultury i nauki są najlepszymi ambasadorami stolicy Wielkopolski, a swoimi historiami, opowieściami o tym, dlaczego warto w Poznaniu studiować i rozwijać swoje pasje, najlepiej trafiają do młodzieży.

W kampanię zaangażowali się m.in. Daga Gregorowicz z zespołu Dagadana, Magda Przybył z Polskiej Akademii Nauk, a także blogerzy: Maciej Mazurek "Zuch", Dorota Indycka i Maciej Blatkiewicz. Maturzystów odwiedzać będą także twórcy i managerowie znanych portali: Jakub Sobczak, Kamil Biegański, Tomek Jabłoński. Kampanię na swoim kanale relacjonować będzie zaś Robert Kołodziejczyk (RobSon).

"To ludzie w moim wieku, którzy często nie wiedzą, co dokładnie chcą robić w życiu. Znam te dylematy, mam te same problemy i chciałbym zainteresować ich studiami w Poznaniu, pokazać im, że to miasto jest spoko" - podkreślił Kołodziejczyk.

Wizyty w 50 szkołach ponadgimnazjalnych prowadzone będą do połowy listopada.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.