Projekt e-podręczniki został przedłużony do listopada

Minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska poinformowała, że prace dotyczące treści merytorycznych e-podręczników zostały już wykonane, obecnie trwają prace redakcyjne.
Projekt e-podręczniki został przedłużony do listopada
Według wcześniejszego harmonogramu prace nad e-podręcznikami miały się zakończyć w czerwcu (fot. men.gov.pl)

W środę (27 maja) w mediach pojawiła się informacja, że okres zakończenia realizacji projektu e-podręczniki to 15 listopada 2015 r. Powoływały się one na wpis na stronie internetowej projektów systemowych realizowanych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie, który przygotowuje pakiet cyfrowych podręczników do szkół.

Według wcześniejszego harmonogramu prace nad e-podręcznikami miały się zakończyć w czerwcu, tak, by po testach mogły one trafić do szkół od początku września.

1 września premiera e-podręczników

"15 listopada to data zakończenia projektu, który jest finansowany przez Unię Europejską. E-podręczniki pokażemy przez 1 września. Pokazanie e-podręczników nie kończy całej pracy. Sam projekt został przedłużony do 15 listopada" - powiedziała Kluzik-Rostkowska w piątek na konferencji prasowej pytana o doniesienia mediów.

"Kilka miesięcy temu mówiłam, że z pracy, która została wykonana nie byłam za bardzo zadowolona. Uważałam, że e-podręczniki były przygotowywane tak, że nie uwzględniały specyfiki internetu" - zaznaczyła minister. Jak mówiła, to z tego powodu został częściowo zmieniony skład osób pracujących w ORE nad projektem dotyczącym e-podręczników.

"Poprosiliśmy o współpracę dziennikarzy po to, żeby treści zaproponowane przez uniwersytety zredagowali tak, by były one bardziej atrakcyjne z punktu widzenia użytkowników. W tej chwili wykonujemy te prace. Praca w sensie wsadu, który ma się tam znaleźć, została dawno temu już wykonana; teraz redagujemy to tak, by spełniało nasze oczekiwania" - poinformowała Kluzik-Rostkowska.

Bezpłatne podręczniki dla większości szkół

Zgodnie z rządowym programem "Cyfrowa szkoła" ma powstać 18 e-podręczników do 14 różnych przedmiotów obejmujących wszystkie etapy nauki, począwszy od I klasy szkoły podstawowej, poprzez gimnazjum, po całą szkołę ponadgimnazjalną. Udostępnione będą bezpłatnie uczniom, nauczycielom i rodzicom. Będzie z nich można korzystać przy użyciu urządzeń o różnych parametrach technicznych i systemach operacyjnych.

Za merytoryczne przygotowanie e-podręczników do matematyki i przedmiotów informatycznych odpowiada Politechnika Łódzka. Za e-podręczniki z zakresu przedmiotów humanistycznych merytorycznie odpowiada Uniwersytet Wrocławski, za e-podręczniki do przedmiotów przyrodniczych - Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, a za e-podręczniki do edukacji wczesnoszkolnej - Grupa Edukacyjna S.A.

Za stronę techniczną przygotowania wszystkich e-podręczników odpowiada Poznańskie Centrum Superkomputerowo Sieciowe, będące pionem Instytutu Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk.

Od października ubiegłego roku kolejne fragmenty e-podręczników umieszczone są na specjalnej platformie internetowej.

O możliwym poślizgu w realizacji projektu media pisały w grudniu ub.r. po tym jak minister edukacji zdecydowała o zwolnieniu p.o. koordynatorki projektu Marleny Plebańskiej oraz kilku ekspertów zatrudnionych w Ośrodku Rozwoju Edukacji. Rzeczniczka prasowa MEN Joanna Dębek zapewniała wówczas, że termin wdrożenia e-podręczników nie jest zagrożony, a zmiany miały na celu usprawnienie prac oraz poprawienie jakości e-podręcznika.

Projekt "E-podręczniki kształcenia ogólnego" jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Jego szacunkowa wartość wynosi 45 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE