Promocja nauki w internecie

Dostęp do informacji o osiągnięciach nauki polskiej i światowej za pośrednictwem internetu - to jeden z głównych celów projektu realizowanego na Uniwersytecie Rzeszowskim. Wartość programu współfinansowanego ze środków unijnych to ok. 2 mln zł.

Jak poinformował jeden z koordynatorów projektu Sławomir Wilk, celem jest także prezentacja badań naukowych prowadzonych m.in. w ramach regionalnych strategii innowacji oraz programów operacyjnych poszczególnych województw.

"W ramach projektu powstał już nowoczesny portal naukowy o charakterze społecznościowym, na którym prezentowane będę te badania. Oferuje on również możliwość wymiany informacji i komunikację pomiędzy jego użytkownikami" - dodał.

Na stronie www.inprona.pl relacjonowane będą również trzy konferencje naukowe, które odbędą się podczas trwania projektu. Jak podkreślił Wilk, na portalu będą zamieszczane również artykuły naukowe.

"Będą one wcześniej recenzowane przez radę naukową, która nadzoruje projekt. Ponadto na portalu planujemy przeprowadzenie czterech kursów e-learningowych dotyczących m.in. promocji nauki, znaczenie badań naukowych i ich wykorzystania w przemyśle" - zaznaczył Wilk.

Projekt przewiduję również, że na portalu znajdzie się 15 zagranicznych artykułów naukowych przetłumaczonych na język polski. Dotyczyć one będą m.in. wpływu nowych technologii na rozwój regionu.

Jedną z ciekawszych funkcji portalu będzie możliwość prowadzenie przez badaczy blogu naukowego. Jak tłumaczy Wilk, portal ma być miejscem wymiany myśli i poglądów dotyczących nauki. "Na blogu osoby będą mogły prezentować informacje o sobie, swojej działalności i osiągnięciach naukowych" - dodał.

W ramach projektu wydawany będzie także co roku kalendarz prezentujący sylwetki młodych pracowników nauki oraz ich osiągnięcia.

Projekt realizowany przez pracowników Uniwersytetu Rzeszowskiego potrwa do 2013 r. Jego wartość to ok. 2 mln zł; współfinansowany jest w Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE