Przed polską szkołą długa droga do cyfrowej technologii

  • PAP/Rzeczpospolita
  • 24-11-2014
  • drukuj
Przed polską szkołą jeszcze długa droga, zanim na dobre zagoszczą w niej technologie cyfrowe. Mniej niż co piąty nauczyciel wykorzystuje w nauczaniu nowe technologie.
Przed polską szkołą długa droga do cyfrowej technologii
fot.sxc.hu

"Rzeczpospolita" powołuje się na przeprowadzoną przez Instytut Badań Edukacyjnych ocenę kompetencji komputerowych i informacyjnych wśród młodzieży.

Raport przynosi wiele danych dotyczących stanu informatyzacji gimnazjów. Autorzy oceniają ją jako skromną. Oto kilka przykładów: na jeden komputer przypada ośmiu uczniów; tylko w kilku procentach placówek uczniowie mają dostęp do komputerów przenośnych; zaledwie w 22 procentach szkół funkcjonuje koordynator ds. technologii informacyjno-komunikacyjnych.

63 proc. przebadanych nauczycieli przyznało, że brak wsparcia ze strony wykwalifikowanego personelu stanowi dla nich jedno z najpoważniejszych utrudnień w wykorzystaniu technologii cyfrowych w nauczaniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.