Reforma edukacji. Anna Zalewska: Szkolenia dla nauczycieli powinny przeprowadzać uczelnie

• Minister Anna Zalewska zaprosiła środowisko akademickie do dyskusji na temat potrzeb doskonalenia zawodowego nauczycieli.
• Zdaniem szefowej MEN to właśnie na uczelniach powinno się odbywać doskonalenie zawodowe nauczycieli.
• Trwają już szkolenia dla nauczycieli, którzy będą pracowali z rocznikami I, IV i VII klasy szkoły podstawowej.
Reforma edukacji. Anna Zalewska: Szkolenia dla nauczycieli powinny przeprowadzać uczelnie
Szefowa MEN zaprosiła środowisko akademickie do dyskusji na temat potrzeb doskonalenia zawodowego nauczycieli (fot. wikipedia.org/ Jan Mehlich/Creative Commons Attribution ShareAlike 2.5)

Minister Anna Zalewska spotkała się w poniedziałek (6 marca) z przedstawicielami Komitetu Nauk o Literaturze (KNoL) Polskiej Akademii Nauk.

Podczas spotkania minister Anna Zalewska poinformowała o harmonogramie wdrażanej reformy edukacji, najbliższych planach resortu, zapewniła o otwartości na debatę ze środowiskiem oświatowym, w tym z reprezentantami środowiska akademickiego.

Czytaj też: Nowe podstawy programowe: Eksperci ostro krytykują. Anna Zalewska tłumaczy

Sprawa, która była szczególnie bliska przedstawicielom KNoL PAN, to kompleksowy system szkolenia nauczycieli i doradztwa zawodowego.

- Trwają prace specjalnego zespołu do spraw statusu zawodowego nauczycieli i pracowników oświaty, który wypracowuje zmiany w tym zakresie – zapewniała minister Anna Zalewska.- To właśnie na uczelniach powinno się odbywać doskonalenie zawodowe nauczycieli.

Szefowa MEN zaprosiła środowisko akademickie do dyskusji na temat potrzeb doskonalenia zawodowego nauczycieli. Ponadto, jak zaznaczyła minister Anna Zalewska, w nowym prawie oświatowym została jasno określona lista akredytowanych placówek doskonalenia nauczycieli.

Minister Edukacji Narodowej poinformowała również o prowadzonych już szkoleniach dla nauczycieli, szczególnie tych, którzy będą pracowali z rocznikami I, IV i VII klasy szkoły podstawowej.

Podstawy prawne udzielania akredytacji placówkom szkoleniowym

O tym , które placówki doskonalenia publiczne i niepubliczne uzyskają akredytację decyduje kurator oświaty w danym województwie. Decyzją kuratora, zgodnie ustawą o systemie oświaty, stanowi potwierdzenie, że dana placówka zapewnia wysoką jakość prowadzonych form doskonalenia nauczycieli.

Szczegółowe warunki i tryb przyznawania akredytacji zostały określone w rozporządzeniu w sprawie akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli. Z kolei rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli wskazuje skład i sposób działania zespołu powołanego przez kuratora oświaty w celu przeprowadzenia oceny działalności placówek doskonalenia nauczycieli ubiegających się o akredytację; podaje wzory dokumentów stosowanych w postępowaniu o uzyskanie akredytacji oraz określa wysokość i tryb wnoszenia opłat przez placówki doskonalenia nauczycieli ubiegające się o akredytację.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Jesteśmy wymagistrowani i wyszkoleni po uszy! Po pioruna mi kolejne szkolenia!!!!

mmm, 2017-03-09 19:03:10 odpowiedz

Biurokratyczne akredytacje to zły pomysł. Potrzebujemy upublicznianego indeksu wzrostu jakości edukacji, aby rodzice wiedzieli na jakim poziomie jest ich szkoła i co trzeba ulepszać. Gdy rodzice się o tym dowiedzą, to nauczyciele znajdą sposoby dokształcenia się, nie dla papierka, lecz dla wzrostu k...ompetencji, tak by dzieci lepiej rozwijały się. Kurator nie ma najmniejszych umiejętności oceny jakości pracy szkół. Trzeba zerwać z systemem PRL-u. rozwiń

w.potega@neostrada.pl, 2017-03-07 15:08:36 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE