Reforma edukacji: Jakie nowe podstawy programowe w liceum? Czas na debatę

• Teraz, reforma wejdzie w etap rozmowy właśnie o tym jak uczyć w liceach - mówi profesor Andrzej Waśko.
• Wraz z przywróceniem czteroletniego liceum dajemy podstawy do kształcenia elit narodowych - podkreśla.
Reforma edukacji: Jakie nowe podstawy programowe w liceum? Czas na debatę
W temacie reformy edukacji powinny opaść emocje - mówi Waśko (Andrzej Waśko, fot.youtube.com)

Profesor Andrzej Waśko (Narodowa Rada Rozwoju) broni reformy edukacji. Za ważny element w nadchodzących konsultacjach Waśko uważa czekającą środowisko debatę o podstawie nauczania w liceum.

- W temacie reformy edukacji powinny opaść emocje - mówił o przygotowywanych zmianach w edukacji prof. Andrzej Waśko, literaturoznawca i ekspert edukacyjny. - To nie tylko reforma strukturalna - przypominał profesor. - One (zmiany strukturalne) są tylko koniecznym warunkiem innych elementów tej reformy. Gimnazja były krytykowane długo i były wobec nich wysuwane argumenty wychowawcze, czy społeczne. Wraz z przywróceniem czteroletniego liceum dajemy podstawy do kształcenia elit narodowych. Teraz, reforma wejdzie w etap rozmowy właśnie o tym jak uczyć w liceach - podkreślał Waśko.

Czytaj też: Nowe podstawy programowe: Jak będzie wyglądać nauczanie?

Zaznacza, że przed nami kilka miesięcy debaty o kształcie nauczania w liceum. Przybierze ona postać rozmowy o podstawach nauczania w poszerzonej do czterech lat szkole średniej.

- Kilka tygodni temu odpowiadałem na pytania dotyczące edukacji historycznej - mówił o tym temacie Waśko. - Przylepia się łatkę konserwatystów twórcom tego programu. Odpowiem, że to ocena niewłaściwa. Powrót do klasyki wynika z diagnozy stanu w jakim jest dzisiaj kultura polska i kultura europejska. Zwrot do klasyki jest korektą i jest konieczny.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE