PARTNER PORTALU
  • BGK

Reforma edukacji od podszewki: Te zmiany budzą najwięcej negatywnych emocji

  • AW    27 września 2017 - 08:19
Reforma edukacji od podszewki: Te zmiany budzą najwięcej negatywnych emocji
3/4 nauczycieli nową podstawę programową poznawało w samotności, na własną rękę szukając informacji (fot.pixabay)

Najwięcej emocji wzbudza wygaszanie gimnazjów oraz nowa podstawa programowa. I są to emocje głównie negatywne – wynika z badania przeprowadzonego przez Krajową Sieć Konsultacyjną Liderów pn. „Reforma edukacji – od podszewki”.




Reforma oświaty stała się faktem na początku tego roku. Jej głównym założeniem było wygaszanie gimnazjów i rozpoczęcie przez szóstoklasistów we wrześniu 2017 r. nauki w klasach siódmych. 

Fundacja szkoła Liderów w swoim badaniu zapytała ponad 600 osób o doświadczenia związane z wprowadzaniem reformy, co się sprawdziło, jak zmiany postrzegane są przez równe grupy: uczniów, rodziców, nauczycieli, lokalnych liderów ( w tym samorządowców).

Jak mówiono podczas prezentacji raportu z badania (26 września w warszawskim Mokotowie), wśród ankietowanych dominował ogólnie negatywny odbiór wprowadzanych zmian. Najbardziej negatywnie reformę oceniają uczniowie, którym zmiany przede wszystkim kojarzą się z likwidacją gimnazjów. A w ich opiniach uczniów, ich znajomych, czy rodzeństwa szkoły te się sprawdziły.

Najbardziej podzielone w opiniach jest środowisko nauczycieli. Jednak aż 62 proc. z badanych pedagogów ma negatywne doświadczenia związane z reorganizacją szkół w swoim mieście. Śladowy odsetek pozytywnych doświadczeń w każdej z badanych grup można było odnotować przy doświadczeniach z wprowadzaniem nowej podstawy programowej .

- Jak wynika także z badania – 3/4 nauczycieli nową podstawę programową poznawało w samotności, na własną rękę szukając informacji i raczej nie było dyskusji rozmów na ten temat w szkołach- mówiono podczas wtorkowej prezentacji raportu KSKL.

Jak pisze „Gazeta Wyborcza”, mimo że pierwszy dzwonek dawno za nami problemów w szkołach nie brakuje. Dziennikarze sprawdzili sytuację w różnych miastach i tak dla przykładu w jednej z podstawówek w Bydgoszczy między szkołami krążą uczniowie (idą kilometr do gimnazjum do tamtejszych pracowni), między szkołami krążą też nauczyciele by zebrać godziny do etatu. Inne problemy polskich szkół to: przepełnione podstawówki, co wiąże się z duża liczbą osób w klasie lub nauką na zmiany, brak w ok. 400 szkołach podręczników.

Przed tym wszystkim od ponad roku przestrzegali nauczyciele, samorządowcy i rodzice – pisze „Gazeta Wyborcza”.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (2)

  • Kolo, 2017-09-27 22:34:20

    Znany mi nauczyciel "rekordzista" wędruje pomiędzy siedmioma szkołami żeby uskładać etat. Deforma edukacji w działaniu.
  • nauczyciel, 2017-09-27 20:01:23

    U nas przepełnienie, zbyt mało sal lekcyjnych, zbyt liczne klasy, obiady na 5 tur, brak pomocy dydaktycznych do nowych przedmiotów,przelotowi nauczyciele, uczenie po kątach i na korytarzach, przepełnione świetlice, plan nie do ułożenia,problem z dowozem uczniów, itd - NOWA, LEPSZA SZKOŁA