PARTNER PORTALU
  • BGK

Reforma oświaty: Nowe podstawy programowe są przeładowane

  • PAP/AT    6 grudnia 2016 - 06:34
Reforma oświaty: Nowe podstawy programowe są przeładowane
Są nowe podstawy programowe - uwagi można zgłaszać do 9 grudnia (fot.pixabay.com)

Przygotowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej podstawy programowe przygotowane przez są przeładowane.




Nauczyciele twierdzą, że nie widać żadnej korelacji między przedmiotami, "tak jakby autorzy podstaw w ogóle ze sobą nie rozmawiali" – alarmuje "Gazeta Wyborcza".

Co więcej, "MEN zamierza wprowadzić reformę od środka tzw. cyklu kształcenia. To oznacza, że uczniowie, którzy nie pójdą do gimnazjum, w siódmej klasie będą uczeni tak, jakby od początku chodzili do szkoły według projektu PiS" - pisze gazeta.

Świat islamu i Bizancjum, państwo Franków, rządy Mieszka II, Kazimierza Odnowiciela i Bolesława Śmiałego, reformacja, monarchia Ludwika XIV - to tylko niektóre tematy, których w szkole nie poznają uczniowie z obecnych klas IV-VI.

"Choć szefowa resortu edukacji Anna Zalewska zapewnia, że czasu na przygotowanie podstaw było dużo", to w podstawach brakuje nie tylko koherencji. "Można znaleźć w nich nawet błędy ortograficzne" - czytamy w artykule.

"Podstawy programowe pokazują pozorowany charakter zmian w edukacji" - wskazuje Krzysztof Mrozowski, historyk z Instytutu Badań Edukacyjnych. "Zrobiono reformę, która wysadza w powietrze cały system, ale ponieważ przygotowujący ją zespół dostał za mało czasu, to ostatecznie na poziomie nauczania przedmiotów zmiany mają charakter raczej symboliczny, które mogą jednak urosnąć do rangi poważnego problemu" - zauważa.

Uwagi do podstaw programowych można zgłaszać do 9 grudnia. Rozporządzenia będą gotowe w lutym. To znaczy, że przez dwa miesiące wydawnictwa będą pracowały na dokumentach roboczych opublikowanych na stronach MEN - przypomina "GW".

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • w.potega@neostrada.pl, 2016-12-06 15:20:26

    Wszystkiego uczniowie nigdy nie poznają. Jest ważny użytek robiony z analiz historycznych. Ten będzie dopiero wtedy gdy naukę rozpoczniemy od tu i teraz, a w drugiej kolejności doświadczenie uczniów będzie poszerzane o ich analizy historyczne. ,,Przerabianie" nie ma sensu. Propozycji bałaganu n...ie należy zastępować propozycją encyklopedyzmu, też branego z PRL-u.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.