Rodzice dzieci z autyzmem pikietowali pod MEN

Pod hasłem "Autyzm. Stop dyskryminacji w szkole" we wtorek grupa około 100 osób -rodziców i opiekunów dzieci z autyzmem zorganizowała akcję przed MEN. Apelowali o stworzenie dla nauczycieli systemu szkoleń przygotowujących do pracy z dziećmi autystycznymi.
Rodzice dzieci z autyzmem pikietowali pod MEN

ZAKTUALIZOWANA: Według MEN, podejmowany jest szereg działań mających na celu podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Podczas pikiety skandowano takie hasła jak m.in. "autystycy to też dzieci" czy "pani minister też była niegrzeczna". Odczytano treść petycji do minister edukacji Krystyny Szumilas w sprawie edukacji dzieci autystycznych, pod którą w internecie na stronie www.autyzmstop.org rozpoczęto zbieranie podpisów.

Czytaj też: Wyjątkowa klasa w Chorzowie

"Wielu nauczycieli w przedszkolach i szkołach, zarówno masowych jak i integracyjnych a nawet specjalnych, nie jest przygotowana do pracy z dziećmi z autyzmem. Nie wiedzą, jakie metody terapeutyczne zastosować, jakie warunki stworzyć dziecku do pracy, jak integrować je z rówieśnikami. Ich bezradność przekłada się na bezczynność, i często, zbyt często nawet na agresję w kierunku dzieci i rodziców, na oskarżanie dzieci, że są niegrzeczne, posądzanie rodziców o złą wolę" - napisano w petycji.

"W najlepszym wypadku nasze dzieci pozostawione są same sobie i izolowane w klasie czy grupie. Najczęściej jednak - pod różnymi pretekstami - są wypychane ze szkoły. Kieruje się je też na nauczanie indywidualne, które jeszcze bardziej izoluje je od innych dzieci i szkodzi w rozwoju. Tak dłużej być nie może" - podkreślono.

Autorzy petycji zaznaczyli, że głęboko wierzą, że dyskryminacja dzieci z autyzmem w przedszkolach i szkołach, to efekt braku wiedzy i doświadczenia, a nie złej woli nauczycieli. Dlatego apelują o szkolenia dla nauczycieli - jak zaznaczyli - prawdziwe, niemarkowane, przygotowane i prowadzone przez specjalistów.

"Z naszych doświadczeń wynika, że po przeszkoleniu nauczycieli i popilotowaniu dziecka przez naszych terapeutów skutecznie udaje się dzieci autystyczne wprowadzić do szkoły czy przedszkola, tak by mogły się uczyć razem z rówieśnikami" - powiedział dziennikarzom Tomasz Michałowicz z fundacji Jaś i Małgosia z Łodzi, pomagającej dzieciom z autyzmem oraz ich rodzicom.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU