Rok szkolny 2015/2016 rokiem otwartej szkoły

Minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska ogłosiła, że rok szkolny 2015/2016 będzie "Rokiem otwartej szkoły". Szefowa MEN ustaliła też kierunki realizacji polityki oświatowej na ten czas; wśród nich jest wzmocnienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.
Rok szkolny 2015/2016 rokiem otwartej szkoły
Kluzik-Rostkowska ogłosiła kierunki polityki oświatowej w nowym roku szkolnym 2015/2016 (fot.pixabay)

"Otwarta szkoła to taka, która nie zamyka się na kulturę, sztukę, sport, środowiska lokalne. Potrafi korzystać z tego, co ją otacza" - wyjaśniła szefowa MEN cytowana w komunikacie resortu oświaty.

Każdy rok szkolny z nowym hasłem i kierunkami polityki oświatowej

Od kilku lat MEN nadaje hasła kolejnym latom szkolnym, zwracając uwagę na kwestie, które w danym roku powinny być priorytetem - obecny, kończący się w piątek rok szkolny 2014/2015 resort edukacji ogłosił "Rokiem szkoły zawodowców".

Kluzik-Rostkowska podała też kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016. Minister edukacji co roku, na podstawie przepisów ustawy o systemie oświaty, ustala podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w danym roku szkolnym.

Decyzją Kluzik-Rostkowskiej w nowym roku szkolnym 2015/2016 w podstawowych kierunkach polityki oświatowej państwa znalazło się wzmocnienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych.

Priorytetami będą także: podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych poprzez zaangażowanie przedstawicieli partnerów społecznych w dostosowywanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy, rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, a także edukacja matematyczna i przyrodnicza.

Z kierunków realizacji polityki oświatowej państwa wynikają zadania dla organów nadzoru pedagogicznego i placówek doskonalenia nauczycieli.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE