Rozwój edukacji zależy od sprawnego samorządu

Rozwój edukacji zależy w dużym stopniu od sprawnie działającego samorządu. To właśnie nam, władzom lokalnym, najbardziej zależy na sprawdzonych i praktycznych rozwiązaniach, ponieważ to samorząd jest najbliżej procesu nauczania i samego ucznia – twierdzi Ryszard Fałek, wiceprezydent Radomia.
Rozwój edukacji zależy od sprawnego samorządu

Dziś w siedzibie Microsoft odbywa się konferencja „Cyfrowa Szkoła - perspektywa rządu, samorządu i szkoły". Podczas spotkania Marta Czapińska z Ministerstwa Edukacji Narodowej podkreślała: „Warunkiem koniecznym w dalszej cyfryzacji edukacji jest zapewnienie wszystkim szkołom infrastruktury z szerokopasmowym internetem".

O tym, jakie są kierunki działań i priorytety w nowoczesnym nauczaniu rozmawiali przedstawiciele rządu, władz lokalnych, oświaty i biznesu.

Istotną część konferencji stanowił blok samorządowy, podczas którego przedstawiciele władz Tarnowa, Gdyni i Radomia prezentowali, jak w praktyce działają platformy edukacyjne, systemy zarządzania oświatą oraz jaka powinna być rola samorządów w cyfryzacji szkół.

- Rozwój edukacji zależy w dużym stopniu od sprawnie działającego samorządu. To właśnie nam, władzom lokalnym, najbardziej zależy na sprawdzonych i praktycznych rozwiązaniach, ponieważ to samorząd jest najbliżej procesu nauczania i samego ucznia. Korzystając z doświadczenia i technologii firm takich jak Microsoft, dużo łatwiej jest nam osiągnąć cele postawione w zakresie cyfrowej edukacji - powiedział Ryszard Fałek, wiceprezydent Radomia.

Dzięki podpisanej w 2012 r. przez Urząd Miasta Radom oraz Microsoft umowie Education Alliance Agreement we wszystkich radomskich placówkach oświatowych jest realizowany proces wdrażania Office 365, przeprowadzono również liczne konsultacje i szkolenia dla administratorów szkolnych.

- Przygotowanie nauczycieli do pracy w cyfrowej szkole jest kluczem do zapewnienia przyjaznej i przede wszystkim skutecznej edukacji. Nauczyciel powinien umieć w sposób efektywny wykorzystać technologie informacyjno-komunikacyjne w swojej pracy, czyli być e-nauczycielem - powiedział Jacek Pulwarski, ogólnopolski kKoordynator ECDL w Polskim Towarzystwie Informatycznym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

I kto to powiedział: pan Fałek, który jeszcze nie skończył "prywatyzacji" oświaty w Radomiu

edukator, 2014-05-09 15:15:34 odpowiedz

Cyfryzacja to ważny problem do rozwiązania. Można go wpisać w budowanie lokalnych systemów wzrostu jakości edukacji, którą to sprawą centrala zająć się nie może, gdyż edukacja ma wymiar spersonalizowany i rozstrzyga się w interakcjach. Zajmowanie się głównie, niemal wyłącznie, zapisywaniem papieru, ...czyli podstawami programowymi i podręcznikami, to oddalanie się od rzeczywistych problemów. Rzeczywiste problemy to prowadzenie każdego ucznia do jego osobistego sukcesu, przede wszystkim zawodowego. Tym się jakby przez 25 lat nie zajmowaliśmy. Dlatego nie powinny nas dziwić niskie Polaków zarobki, bezrobocie, emigracja zarobkowa. rozwiń

w.potega@neostrada.pl, 2014-05-09 11:34:21 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE