Szkoła nie uczy tego, co trzeba?

Najnowsza odsłona badań PISA pokazuje, że polskie nastolatki nie radzą sobie z codziennymi problemami. Uzyskały wynik 481 pkt, czyli poniżej średniej krajów OECD, wynoszącej 500 pkt.
Szkoła nie uczy tego, co trzeba?
Polski gimnazjalista miał problem np. z nietypowym ustawieniem odtwarzacza MP3, wirtualnym biletomatem czy mapą korków drogowych - podaje "Gazeta Wyborcza".

MEN zapewnia, że widzi problem - w 2009 r. zmieniło podstawę programową, zalecając szkołom akcentowanie w nauczaniu wykorzystywania wiedzy w praktyce; jest też rządowy program "Cyfrowa szkoła".

Umiejętności rozwiązywania nietypowych problemów nie nauczymy w 3 lata - zauważa Justyna Sedlak z MEN.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (4)ZOBACZ WSZYSTKIE

Szkoła nie powinna Uczyć niczego. Uczniowie sami Mają dojść do tego.

Eterno Vagabundo, 2014-05-04 20:26:28 odpowiedz

Oczywiście, że nie uczy tego, co jest potrzebne. Bo do czego i komu potrzebna jest religia w szkole, która wyraźnie zaśmieca program? Religia do kościoła, a w to miejsce jakaś konkretna nauka. A nie opowiadanie w szkole o bajkach, mitach i paciorkach.

ziuta, 2014-04-12 11:40:13 odpowiedz

Trzeba przestać koncentrować się na papierach, na podstawie programowej, która nie przesądza o zachowaniach ludzi, czyli nauczycieli, uczniów, rodziców i samorządów. Straciliśmy dużo czasu na zajmowanie się papierami, także przy wykorzystywaniu środków unijnych, które należy zacząć przeznaczać na po...prawę realnych międzyludzkich relacji. Może wreszcie zajmiemy się obserwacją uczenia się naszych polskich uczniów i zaczniemy zastanawiać się nad takimi zmianami w zachowaniach nauczycieli, rodziców i samorządów, które wyzwolą wzrost jakości edukacji? Edukacja zachodzi w relacjach zachowań między ludźmi, a zapisywanie papierów to tylko dopełniające zadanie. Tymczasem od 20 lat, to co poboczne uznawano za główne. rozwiń

w.potega@neostrada.pl, 2014-04-10 12:23:36 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE