Szkoła to nie miejsce dla uzdolnionych matematycznie

  • PAP/Dziennik Gazeta Prawna
  • 03-09-2014
  • drukuj
Badania wykazują, że połowa pięciolatków ma talent matematyczny. W pierwszej klasie - już tylko co ósmy uczeń. W szkole gubią talent.
Szkoła to nie miejsce dla uzdolnionych matematycznie

Instytut Badań Edukacyjnych przeprowadził przed wakacjami Diagnozę Umiejętności Matematycznych piątoklasistów - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Rezultaty są porażające. Co trzeci uczeń w ogóle nie rozwiązał zadań sprawdzających umiejętność rozumowania matematycznego i tworzenia strategii. Na maksymalną liczbę punktów test rozwiązało mniej niż jeden procent piątoklasistów.

Czytaj też: Kłopoty z matematyką w podstawówce 

Także na egzaminach gimnazjalnych zadania związane z tą umiejętnością wypadają najgorzej. A maturę oblało w tym roku 25 proc. uczniów. Poprawiało ją 65 proc. abiturientów. Rezultaty jeszcze nie są znane.

Prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska z Akademii Pedagogiki Specjalnej oceniła w rozmowie z "DGP", że szkoła podstawowa to rzeźnia talentów. Winni są nauczyciele. Każą dzieciom wkuwać, zamiast kształcić je w myśleniu.

Uczniowie podstawówek pytani jak często ich nauczyciele stosują na lekcjach gry i zabawy matematyczne odpowiedzieli, że w ogóle nie robi tego co dziesiąty belfer, a 86 proc. - że tylko na niektórych lekcjach.

Czytaj też:Szkoła w starym wydaniu nie zdaje egzaminu 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.