PARTNER PORTALU
  • BGK

Szkoła to nie miejsce dla uzdolnionych matematycznie

  • PAP/Dziennik Gazeta Prawna    3 września 2014 - 06:50
Szkoła to nie miejsce dla uzdolnionych matematycznie

Badania wykazują, że połowa pięciolatków ma talent matematyczny. W pierwszej klasie - już tylko co ósmy uczeń. W szkole gubią talent.




Instytut Badań Edukacyjnych przeprowadził przed wakacjami Diagnozę Umiejętności Matematycznych piątoklasistów - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Rezultaty są porażające. Co trzeci uczeń w ogóle nie rozwiązał zadań sprawdzających umiejętność rozumowania matematycznego i tworzenia strategii. Na maksymalną liczbę punktów test rozwiązało mniej niż jeden procent piątoklasistów.

Czytaj też: Kłopoty z matematyką w podstawówce 

Także na egzaminach gimnazjalnych zadania związane z tą umiejętnością wypadają najgorzej. A maturę oblało w tym roku 25 proc. uczniów. Poprawiało ją 65 proc. abiturientów. Rezultaty jeszcze nie są znane.

Prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska z Akademii Pedagogiki Specjalnej oceniła w rozmowie z "DGP", że szkoła podstawowa to rzeźnia talentów. Winni są nauczyciele. Każą dzieciom wkuwać, zamiast kształcić je w myśleniu.

Uczniowie podstawówek pytani jak często ich nauczyciele stosują na lekcjach gry i zabawy matematyczne odpowiedzieli, że w ogóle nie robi tego co dziesiąty belfer, a 86 proc. - że tylko na niektórych lekcjach.

Czytaj też:Szkoła w starym wydaniu nie zdaje egzaminu 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.