Szkoły nie dyskryminują chłopców?

Instytut Badań Edukacyjnych wytyka „Dziennikowi Gazecie Prawnej” poważny błąd merytoryczny zawarty w artykule „Polskie szkoły podstawowe dyskryminują chłopców”.
Szkoły nie dyskryminują chłopców?

Według instytutu, artykuł powołuje się na dane uzyskane w badaniu pilotażowym sprawdzającym funkcjonowanie zadań, które zostaną użyte we właściwym badaniu.

Czytaj też: Model kształcenia dyskryminuje chłopców

– Dopiero to właściwe badanie, nazwane „Test umiejętności na starcie szkolnym”, sprawdzi m.in. sprawność manualną, spostrzegawczość czy porównywanie wielkości obiektów – tłumaczy Natalia Skipietrow z Instytutu Badań Edukacyjnych.

Pierwsze badanie zostanie przeprowadzone we wrześniu 2012 r. wśród uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej. Pozwoli ustalić, jakie są kompetencje dzieci, które jeszcze nie uczyły się w szkole.

– W maju 2013 r. badanie zostanie powtórzone i dopiero wtedy da się cokolwiek powiedzieć o tym, jakie są postępy dzieci, a więc – jak uczy szkoła – dodaje Natalia Skipietrow.

W badaniu pilotażowym wzięły udział dzieci urodzone w latach 2005 i 2006. W próbie badawczej zaledwie co szóste dziecko chodziło do pierwszej klasy szkoły podstawowej, natomiast 83 procent dzieci objętych pilotażem uczęszczało do zerówek lub przedszkoli.

Tymczasem, według instytutu, informacje z pilotażu cytowane przez „Dziennik Gazetę Prawną” są danymi zbiorczymi – pokazują obraz całej grupy, a nie tylko uczniów podstawówek. Dlatego nie da się na tej podstawie wyciągnąć jakichkolwiek wniosków dotyczących „efektu szkoły”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE