Szkoły nie dyskryminują chłopców?

Instytut Badań Edukacyjnych wytyka „Dziennikowi Gazecie Prawnej” poważny błąd merytoryczny zawarty w artykule „Polskie szkoły podstawowe dyskryminują chłopców”.
Szkoły nie dyskryminują chłopców?

Według instytutu, artykuł powołuje się na dane uzyskane w badaniu pilotażowym sprawdzającym funkcjonowanie zadań, które zostaną użyte we właściwym badaniu.

Czytaj też: Model kształcenia dyskryminuje chłopców

– Dopiero to właściwe badanie, nazwane „Test umiejętności na starcie szkolnym”, sprawdzi m.in. sprawność manualną, spostrzegawczość czy porównywanie wielkości obiektów – tłumaczy Natalia Skipietrow z Instytutu Badań Edukacyjnych.

Pierwsze badanie zostanie przeprowadzone we wrześniu 2012 r. wśród uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej. Pozwoli ustalić, jakie są kompetencje dzieci, które jeszcze nie uczyły się w szkole.

– W maju 2013 r. badanie zostanie powtórzone i dopiero wtedy da się cokolwiek powiedzieć o tym, jakie są postępy dzieci, a więc – jak uczy szkoła – dodaje Natalia Skipietrow.

W badaniu pilotażowym wzięły udział dzieci urodzone w latach 2005 i 2006. W próbie badawczej zaledwie co szóste dziecko chodziło do pierwszej klasy szkoły podstawowej, natomiast 83 procent dzieci objętych pilotażem uczęszczało do zerówek lub przedszkoli.

Tymczasem, według instytutu, informacje z pilotażu cytowane przez „Dziennik Gazetę Prawną” są danymi zbiorczymi – pokazują obraz całej grupy, a nie tylko uczniów podstawówek. Dlatego nie da się na tej podstawie wyciągnąć jakichkolwiek wniosków dotyczących „efektu szkoły”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.