Uczeń niepełnosprawny ważny tylko w statystyce

  • Przegląd prasy/Rzeczpospolita
  • 23-12-2011
  • drukuj
Chociaż samorządy na edukację uczniów niepełnosprawnych otrzymują znacznie więcej pieniędzy, to nie zapewniają im odpowiednich warunków nauki.
Uczeń niepełnosprawny ważny tylko w statystyce
Okazuje się, że mimo to 160 tys. uczniów z orzeczeniem poradni pedagogiczno-psychologicznej nie może liczyć na pomoc szkoły – donosi „Rzeczpospolita”.

W wielu oddziałach ogólnodostępnych, a nawet integracyjnych zadania te są realizowane w znikomym procencie lub nie są realizowane wcale.

Normą jest dostosowywanie wsparcia do możliwości budżetowych gmin, a nie do potrzeb niepełnosprawnego dziecka, mimo że na jego realizację samorządy otrzymują dodatkowe pieniądze.

Co roku ok. 10 proc. subwencji oświatowej powinno trafiać do uczniów niepełnosprawnych. W 2011 r. było to prawie 4,3 mld zł.

Zdaniem ekspertów takie zadania powinny być finansowane z dotacji celowych, które są dokładnie rozliczane – pisze „Rzeczpospolita”. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.