• PARTNERZY PORTALU

Uczniowie wiedzą co to bank i emerytura, ale z PKB już gorzej

• Według raportu „Diagnoza wiedzy i świadomości ekonomicznej dzieci i młodzieży w Polsce" 44 proc. uczniów z podstawówki i 41 proc. gimnazjalistów ma niedostateczną wiedzę na temat ekonomii.
• Większe kompetencje ekonomiczne mają uczniowie z terenów wiejskich oraz małych miast, chociaż różnice te są coraz mniejsze wraz z wiekiem uczniów.
Uczniowie wiedzą co to bank i emerytura, ale z PKB już gorzej
W teście znajomości instytucji finansowych uczniowie odpowiadali poprawnie na niemal trzy czwarte pytań (fot.men.gov.pl)

Test z kompetencji ekonomicznych na „czwórkę" zaliczył co czwarty uczeń szkoły podstawowej, co piąty gimnazjum i co trzeci szkół ponadgimnazjalnych - wynika z raportu „Diagnoza wiedzy i świadomości ekonomicznej dzieci i młodzieży w Polsce", który na zlecenie Narodowego Banku Polskiego przygotowała fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia" oraz IQS-Quant Group.

Tylko 0,5 proc. uczniów szkoły podstawowej, 2 proc. gimnazjalistów oraz 4 proc. uczniów szkoły ponadgimnazjalnej uzyskało "piątkę" (90 proc. poprawnych odpowiedzi).

Diagnozę wiedzy ekonomicznej przeprowadzano w obszarach znajomości pojęć, znajomości instytucji, umiejętności ekonomicznych i wiedzy ekonomicznej.

Chociaż uczniowie raczej nie mieli problemów z rozumieniem pojęć takich jak „bank", „emerytura" czy „pożyczka", to „produkt krajowy brutto", „deficyt" czy „dywidenda" sprawiały już nieco problemu.

W teście znajomości instytucji finansowych uczniowie odpowiadali poprawnie na niemal trzy czwarte pytań.

Zadania dotyczące umiejętności finansowych związanych z codziennym zarządzaniem pieniędzmi okazały się łatwe. Trudności pojawiały się przy zadaniach wymagających większej wiedzy (np. rozumienie mechanizmu ubezpieczeń).

Więcej na PulsHr

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE