Uniwersytetu nowatorskie praktyki nauczycielskie

Wyposażenie szkół w tablice interaktywne, platformy e-lerningu, portale internetowe i różne kursy dokształcające - proponuje uniwersytet w Kielcach, w projekcie nowatorskiego programu studenckich praktyk pedagogicznych zgłoszonym na konkurs MEN.

Zgłoszony przez Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach projekt zakłada przygotowanie 16 kieleckich szkół do realizacji praktyk nauczycielskich.

Zgodnie z regulaminem konkursu, twórcy tego projektu mają szansę pozyskać na sfinansowanie zaplanowanych przedsięwzięć ponad 5 mln zł z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Jak poinformowała PAP Izabela Zielińska z działu funduszy europejskich uniwersytetu, autorom projektu chodzi o wypracowanie docelowego modelu, a także programu nauczycielskich praktyk studenckich, które by w nowatorski sposób zapewniały wyższą jakość oraz efektywność kształcenia kadr do zawodu nauczycielskiego.

Partnerem uczelni w realizacji projektu będzie Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, a także miasto Kielce jako organ prowadzący placówki oświatowe.

Przedsięwzięcie ma objąć wybrane kieleckie placówki oświaty, w których studenci UJK odbywają praktyki pedagogiczne, kadrę pedagogiczną tych instytucji, a w szczególności nauczycieli pełniących funkcję opiekunów praktyk pedagogicznych oraz kandydatów do zawodu nauczyciela. Przewidywany czas realizacji projektu to okres od września 2010 do grudnia 2014 roku.

Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, jako partner uczelni, ma dbać o ustawiczne doskonalenie nauczycieli pełniących funkcję opiekunów praktyk pedagogicznych oraz aspirujących do tej funkcji w przyszłości, poprzez różne formy wsparcia zawodowego - m.in. kursy doskonalące, seminaria i fachowe doradztwo. Będzie również opracowywać merytoryczne materiały i publikacje.

Urząd Marszałkowski w Kielcach poinformował, że ewentualne uczestnictwo Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w realizacji projektu UJK zyskało akceptację zarządu województwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.