W Lubuskiem powstaje szkoła w chmurze

Tablety PC obok podręczników, Office 365 i nowoczesne materiały do nauki, interaktywne tablice, pracownie mobilne oraz możliwość udziału online w lekcjach. Brzmi jak edukacyjne science fiction? Niezupełnie. To standardy, które chce u siebie wdrożyć marszałek woj. lubuskiego Elżbieta Polak.
W Lubuskiem powstaje szkoła w chmurze

Marszałek Elżbieta Polak spotkała się z Magdaleną Taczanowską, Microsoft Polska. Rozmowa dotyczyła planowanej na początek listopada konferencji, podczas której Microsoft zaprezentuje wykorzystanie nowoczesnych narzędzi informatycznych czyli inteligentnego wsparcia w realizacji programów w edukacji, ale także w zakresie zdrowia oraz bezpieczeństwa mieszkańców regionu.

Czytaj też: MEN szacuje: w tym roku więcej podstawówek z nauką na dwie zmiany

Dyrektor Magdalena Taczanowska przyjechała na zaproszenie marszałek Elżbiety Polak. Wprowadzenie nowoczesnych, interaktywnych narzędzi informatycznych do lubuskiej oświaty jest celem samorządu województwa.

Magdalena Taczanowska przedstawiła modelowy projekt Szkoła w Chmurze, realizowany w Ząbkach.

Czytaj też: Dotacja na podręczniki ujęta w paragrafy

Tablety PC obok podręczników, Office 365 i nowoczesne materiały do nauki, interaktywne tablice, pracownie mobilne oraz możliwość udziału online w lekcjach. Brzmi jak edukacyjne science fiction? Niezupełnie. To standardy, które już obowiązują w Szkole Podstawowej nr 3 w podwarszawskich Ząbkach. Dzięki wsparciu m.in. firmy Microsoft szkoła jest pionierem tak kompleksowego podejścia do tematu innowacyjnego nauczania.

To właśnie w niewielkiej miejscowości Ząbki, a nie w sąsiedniej stolicy, powstała modelowa Szkoła w Chmurze. Placówka posiada nie tylko odpowiednie narzędzia, ale przede wszystkim odpowiednią infrastrukturę, specjalistyczne aplikacje wspierające pracę nauczycieli i pracowników administracji, treści, zasoby i świetnie przygotowaną kadrę. Projekt jest realizowany od kilku lat i każdego roku gmina przeznacza kolejne środki na jego rozwój. W tym roku we współpracy z Microsoft wdrożono Office 365, przeszkolono nauczycieli i rozpoczęto pilotażowy program polegający na wyposażeniu klasy 5a i uczących ją pedagogów w tablety.

Kompleksowość projektu dotyczy nie tylko procesu nauczania i funkcjonowania szkoły, ale również jego sposobu realizacji. Wzorem najlepszych praktyk ze świata wdrażanie programu odbywa się przy bliskiej współpracy placówki oświatowej, samorządu lokalnego i biznesu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.