Wadliwe doręczenie blokuje likwidację szkoły

  • Przegląd prasy/Rzeczpospolita
  • 17-07-2012
  • drukuj
Wystarczy, że informacja o planowanym zamknięciu szkoły zostanie źle doręczona jednemu z rodziców ucznia, aby do likwidacji placówki nie doszło.
Wadliwe doręczenie blokuje likwidację szkoły
Ustawa o systemie oświaty nakłada na gminę obowiązek poinformowania rodziców uczniów o tym, że szkoła ma zostać zlikwidowana – pisze „Rzeczpospolita”.

Zawiadomienia takie należy doręczyć właściwym osobom co najmniej na sześć miesięcy przed terminem jej likwidacji.

Datą likwidacji szkoły jest koniec roku szkolnego, czyli 31 sierpnia. Oznacza to, że zawiadomienia o zamiarze likwidacji placówki należy doręczyć rodzicom do końca lutego (na sześć miesięcy przed).

Jeżeli organ prowadzący nie zawiadomił rodziców w sposób skuteczny w wymaganym terminie, nie powinien podejmować uchwały o likwidacji szkoły – podaje „Rzeczpospolita”.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU