Wyniki egzaminu gimnazjalnego

Uczniowie III klas gimnazjów, którzy w kwietniu przystąpili do obowiązkowego egzaminu gimnazjalnego, za rozwiązanie zadań z języka polskiego uzyskali średnio 65 proc. punktów możliwych do otrzymania, a za zadania z matematyki – 47 proc. pkt.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego
Za zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie średni wynik uzyskany przez uczniów to 61 proc. pkt., a za zadania z przedmiotów przyrodniczych – 50 proc. pkt. Informację wstępną o wynikach osiągniętych w tym roku na egzaminie gimnazjalnym przedstawiono w czwartek na konferencji prasowej w Warszawie.

Jak przypomniała minister edukacji Krystyna Szumilas, tegoroczni uczniowie III klas gimnazjów są pierwszym rocznikiem, który uczy się zgodnie z nową podstawą programową nauczania oraz w kwietniu pisał egzamin według nowych zasad.

Nadal egzamin składa się z trzech części: egzaminu z wiedzy humanistycznej, egzaminu z wiedzy matematyczno-przyrodniczej i egzaminu z języka obcego. Wyodrębnione jednak zostały zadania z języka polskiego i matematyki, po to, by można było osobno ocenić umiejętności i wiedzę z tych przedmiotów.

Po raz pierwszy też w tym roku egzamin z języka obcego składał się z dwóch poziomów: podstawowego – obowiązkowego dla wszystkich i rozszerzonego, do którego przystąpili tylko ci uczniowie, którzy w gimnazjum kontynuują naukę wybranego języka obcego rozpoczętą w szkole podstawowej. Do egzaminu na poziomie rozszerzonym przystąpiło 85 proc. uczniów.

Średni wynik uzyskany przez gimnazjalistów z egzaminu na poziomie podstawowym z języka angielskiego to 63 proc. punktów możliwych do uzyskania, z języka niemieckiego – 57 proc. pkt., z rosyjskiego – 65 proc. pkt., z francuskiego – 69 proc. pkt., z hiszpańskiego – 71 proc. pkt., z włoskiego – 62 proc. pkt.

Pełniący obowiązki dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Artur Gałęski zaznaczył, że wyników tegorocznego egzaminu nie da porównać z wynikami uzyskiwanymi przez gimnazjalistów w poprzednich latach.

Przypomniał, że zmiany w egzaminie dotyczą nie tylko formuły testu, zupełnie inaczej budowane były także zadania – miały one sprawdzać umiejętności złożone, były one także sprawdzane z inny sposób – nie według klucza, tylko w sposób całościowy.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Niestety, gimnazja to porażka. Baaardzo komuś zależy na zniszczeniu edukacji.

taka jedna, 2012-06-21 20:32:57 odpowiedz

Gimnazjum. Tam nie ma nauki. Tam są problemy wychowawcze. Mało, że sam nie uważa na lekcji to przeszkadza całej klasie. Jeżeli dziecko nie jest wybitnie zdolne, to musisz zapłacić korepetycje, inaczej w przyszłości nie zda matury.

jagoda, 2012-06-21 18:14:27 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE