Z myślą o najmłodszych w Krakowie

„Uwaga! Młodsze dziecko w szkole” to temat przewodni szkoleń dla nauczycieli dotyczących metod pracy z dziećmi sześcioletnimi, które gmina miejska Kraków organizuje w ramach programu „Sześciolatku nie trać roku!”.
Z myślą o najmłodszych w Krakowie

Szkoleni będą prowadzone w dwóch blokach: dla nauczycieli i wychowawców klas I-III oraz dla nauczycieli i wychowawców klas IV-VI - to ważne ponieważ dziecko przyjęte do szkoły w wieku sześciu lat będzie młodsze na wszystkich etapach edukacji.

„Uwaga! Młodsze dziecko w szkole" to program, którego problematyka dotyczy całokształtu spraw związanych z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego i realizowaniem nowej podstawy programowej. Jego celem jest rozwój kompetencji zawodowych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej - wyposażenie ich w dodatkową wiedzę i umiejętności, które będą mogli zastosować w swojej codziennej pracy z dziećmi młodszymi, a która mają wpływ na podniesienie jakości i efektywności działań.

Nauczyciele będą uczestniczyć m.in. w warsztatach, ćwiczeniach wybranych umiejętności, prezentacjach dobrych praktyk, będą analizować wybrane przypadki i wymieniać się swoimi doświadczeniami. Urząd Miasta Krakowa realizuje szkolenia wspólnie z partnerami m.in. Fundacją Klanza, Fundacją „Podaruj mi skrzydła" i British Council.

Szkolenia dla nauczycieli klas I-III będą się składać z dwóch cyklów spotkań podczas których realizowanych będzie 50 godzin dydaktycznych. Szkolenia rozpoczną się w połowie kwietnia (spotkanie organizacyjne odbędzie się 17 kwietnia).

Wybrane tematy szkoleń to: Oczami sześciolatka - jak dziecko sześcioletnie widzi świat; Rola zabawy w edukacji. Metoda Klanzy w edukacji wczesnoszkolnej; Profilaktyka niepowodzeń edukacyjnych; Współpraca nauczycieli z rodzicami; Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej; Ważność dziecka, czyli o szacunku do dziecka; Praca z dzieckiem młodszym. (Metody i formy pracy); Wspieranie, wspomaganie ucznia kl. I; Matematyka nietrudna dla smyka; Rozbudzenie ciekawości dziecka; Rozwój psychospołeczny dziecka w kontekście zadań edukacyjnych; Potrzeby psychiczne i emocjonalne oraz zaburzenia lękowe u dzieci w pierwszym etapie edukacyjnym. Dodatkowa oferta (przygotowana przy współpracy z British Council) zostanie skierowana do nauczycieli języka angielskiego w pierwszym etapie edukacyjnym.

Drugi blok szkoleń (30 godzin dydaktycznych) skierowany będzie do nauczycieli wychowawców, którzy uczą lub będą uczyć dzieci młodsze w drugim etapie edukacyjnym tj. w klasach IV -VI oraz nauczycieli „przedmiotowców".

Celem szkolenia „Młodszy uczeń na progu II etapu edukacyjnego" jest przygotowanie nauczycieli w zakresie metod pracy z uczniem na przełomie I i II etapu edukacyjnego oraz wypracowanie propozycji standardów pracy ułatwiających uczniom rozpoczynanie nauki na II etapie edukacyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem młodszych o rok czwartoklasistów.

Dodatkowa oferta zostanie przygotowana także dla nauczycieli - wychowawców świetlicy. Zajęcia będą dotyczyć metod i form pracy z dzieckiem o rok młodszym podczas zajęć w świetlicy szkolnej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE