Zaczyna tworzyć się rynek stypendialny

Uniwersytet Jagielloński, Miasto Tychy, Fundacja BGŻ oraz Fundusz Lokalny Masywu Śnieżnika, to tylko niektórzy spośród laureatów III edycji Konkursu „Dobre Stypendia 2012”.
Zaczyna tworzyć się rynek stypendialny
7 listopada w siedzibie Przedstawicielstwa w Polsce Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności m.in. te instytucje odebrały nagrody za najlepsze programy stypendialne podczas konferencji „Programy stypendialne - dobra inwestycja". Gościem specjalnym konferencji był prof. Michał Kleiber, prezes Polskiej Akademii Nauk.

O miano najlepszego programu stypendialnego dla swoich inicjatyw ubiegały się organizacje pozarządowe, firmy, uczelnie wyższe i samorządy z całej Polski. Tę część wydarzenia poprowadziła dziennikarka Anna Popek.

Tegorocznymi laureatami III edycji Konkursu na najlepsze programy stypendialne są:

- w kategorii „Programy stypendialne uczelni wyższych": nagrody Ex aequo - Uniwersytet Jagielloński za prowadzenie Funduszu Królowej Jadwigi (FKJ) oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie za program stypendialny Stypendium im. Księcia Aleksandra Lubomirskiego;

- w kategorii „Lokalne programy stypendialne NGO": nagroda dla Fundusz Lokalny Masywu Śnieżnika za realizację programu „z RĄCZKI DO RĄCZKI" oraz wyróżnienie za program stypendialny Fundacji Nauka i Pasja;

- w kategorii „Ogólnopolskie programy stypendialne NGO": GFPS -Polska Stowarzyszenie Naukowo - Kulturalne w Europie Środkowej i Wschodniej za realizację Programu stypendiów naukowo-kulturalnych dla studentów i doktorantów. stypendia;

- pośród samorządowych programów stypendialnych: Miasto Tychy za program stypendialny „Tyskie Orły";

- wśród programów stypendialnych firm tytuł „Dobre Stypendia 2012" otrzymała Fundacja GBŻ za realizację od 10 lat programu „Klasa BGŻ" - ponadto wyróżnienie za innowacyjny charakter programu otrzymał Amgen Sp. z o.o. za realizację programu stypendiów zagranicznych Amgen Europe Scholars Program.

Ponadto podczas konferencji odbyły się dwa panele dyskusyjne poświęcone zagadnieniom promocji programów stypendialnych oraz roli biznesu w ich wspieraniu i budowaniu oferty stypendialnej, dostosowanej do realnych potrzeb młodych Polaków.

W pierwszym z nich - „Mądre Stypendia czyli biznes odpowiedzialny społecznie" - udział wzięli: Andrzej Klesyk, prezes PZU, Małgorzata Zdzienicka-Grabarz, prezes fundacji BGŻ oraz dyrektor VII Liceum im. Juliusza Słowackiego w Warszawie Agata Dowgird i Paweł Oksianowicz z Radia PIN.

Uczestnicy dyskusji prowadzonej przez Jacka Pochłopienia, zastępcę reaktora naczelnego magazynu Forbes, podkreślali, że w Polsce potrzebny jest spójny i mądry system stypendialny odpowiadający realnym potrzebom młodzieży tworzony wspólnymi siłami przez przedstawicieli zarówno biznesu jak i edukacji.

- „10 lat doświadczenia w realizacji naszego programu stypendialnego Klasa BGŻ pozwoliło nam zauważyć, że w Polsce zaczyna tworzyć się rynek stypendialny. Oferta jest bardzo szeroka i urozmaicona, ale organizacje czy firmy przyznające stypendia nie mówią tak naprawdę jednym wspólnym głosem. Abyśmy jeszcze efektywniej mogli wspierać młodych ludzi w ich rozwoju, aby budować społeczeństwo obywatelskie musimy nauczyć się ze sobą współpracować i się uzupełniać." - powiedziała Zdzienicka-Grabarz, prezes Fundacji BGŻ. Uczestnicy zwrócili także uwagę na konieczność kompleksowego wsparcia młodych ludzi - „Chodzi o to, aby zainwestować nie tylko pieniądze, ale dać tym ludziom coś jeszcze." - mówił Andrzej Klesyk, podkreślając rolę patronów i mentorów jakimi dla stypendystów staja się starsi koledzy.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU