Zdania domowe nie rozwijają wiedzy uczniów

  • PAP/Dziennik Gazeta Prawna
  • 29-10-2015
  • drukuj
Statystyczny polski 15-latek odrabia pracę domową o dwie godziny w tygodniu dłużej niż jego koledzy w innych państwach OECD. Ale okazuje się, że te 6-7 godzin może być czasem częściowo zmarnowanym.
Zdania domowe nie rozwijają wiedzy uczniów
Aby zadania przyniosły dobre efekty, muszą być dla uczniów wyzwaniem intelektualnym (fot.fotolia)

Jak informuje "Dziennik Gazeta Prawna", analizy Instytutu Badań Edukacyjnych pokazały bowiem, więcej wcale nie znaczy lepiej.

"Choć praca domowa ma generalnie pozytywny wpływ na osiągnięcia uczniów, niekoniecznie chodzi o to, by odrabiali oni jak najwięcej zadań" - mówi dr Paweł Grygiel, jeden z autorów analizy.

Wręcz przeciwnie, im więcej czasu dzieci poświęcają na odrabianie lekcji, tym mniejszy jest przyrost ich wiedzy w zakresie umiejętności matematycznych, pisania i czytania - wskazuje współautor analizy IBE.

Jak dodaje dr Grygiel, lepsze efekty uzyskują nauczyciele, u których praca domowa pojawia się nie częściej niż raz w tygodniu. Nie powinny być one zadawane machinalnie; jeśli mają przynieść dobre efekty, muszą być dla uczniów wyzwaniem intelektualnym - podkreśla.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.