PARTNER PORTALU
  • BGK

250 mln zł z UE dla polskich portów

  • PAP    12 października 2010 - 16:38
250 mln zł z UE dla polskich portów

Prawie 250 mln zł z funduszy unijnych będzie przeznaczonych na inwestycje w portach morskich w Szczecinie, Świnoujściu i Gdańsku.




Polskie porty otrzymają dotacje z funduszy unijnych. Całkowita wartość inwestycji, m.in. przebudowy falochronów czy nabrzeży, to ponad 346 mln zł.
Umowy na dofinansowanie inwestycji w tych portach podpisano w Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT). Są to cztery projekty; umowy na dofinansowanie trzech CUPT zawarł z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, a jedną z Urzędem Morskim w Gdyni.

Jak poinformował CUPT na swojej stronie internetowej, projekty dotyczące Szczecina i Świnoujścia obejmują rozbudowę infrastruktury portowej w Szczecinie oraz drogowej i kolejowej w obu portach.

W północnej części Półwyspu Ewa w porcie w Szczecinie powstanie nabrzeże postojowe (Nabrzeże Niemieckie) o długości 163 m. Przebudowane i wydłużone o 35 m ma być pochodzące z lat 30-tych ubiegłego wieku Nabrzeże Zbożowe. Będą mogły być tam obsługiwane statki o długości do 230 m lub jednocześnie dwie mniejsze jednostki, o długości do 100 m. Całkowity koszt inwestycji wyniesie ok. 60 mln 808 tys. zł, w tym środki unijne to ok. 35 mln 108 tys. zł.

Prawie 90 mln zł, z czego ok. 62 mln 400 tys. zł zrefinansuje UE, będzie kosztować przebudowa infrastruktury drogowej w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Przebudowane zostaną drogi wewnątrz portu oraz miejsca postojowe dla samochodów ciężarowych, oświetlenie dróg, kanalizacja deszczowa. Dzięki tej inwestycji do portów będą mogły swobodnie wjeżdżać ciężkie pojazdy. Ponad 104 mln zł, z czego ok. 72 mln zł z funduszy unijnych, będzie kosztować przebudowa torów.

W porcie w Gdańsku ma zostać zmodernizowane wejście do portu wewnętrznego. Wartość projektu wynosi ok. 91 mln zł, w tym środki unijne to 77 mln 500 tys. zł. Zaplanowano m.in. pogłębienie toru wodnego i przebudowę falochronu wschodniego na długości 754 m. Jak poinformował CUPT, głównym celem modernizacji jest umożliwienie bezpiecznego wprowadzania i obsługi większych statków. Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.