250 mln zł z UE dla polskich portów

Prawie 250 mln zł z funduszy unijnych będzie przeznaczonych na inwestycje w portach morskich w Szczecinie, Świnoujściu i Gdańsku.
250 mln zł z UE dla polskich portów
Polskie porty otrzymają dotacje z funduszy unijnych. Całkowita wartość inwestycji, m.in. przebudowy falochronów czy nabrzeży, to ponad 346 mln zł.
Umowy na dofinansowanie inwestycji w tych portach podpisano w Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT). Są to cztery projekty; umowy na dofinansowanie trzech CUPT zawarł z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, a jedną z Urzędem Morskim w Gdyni.

Jak poinformował CUPT na swojej stronie internetowej, projekty dotyczące Szczecina i Świnoujścia obejmują rozbudowę infrastruktury portowej w Szczecinie oraz drogowej i kolejowej w obu portach.

W północnej części Półwyspu Ewa w porcie w Szczecinie powstanie nabrzeże postojowe (Nabrzeże Niemieckie) o długości 163 m. Przebudowane i wydłużone o 35 m ma być pochodzące z lat 30-tych ubiegłego wieku Nabrzeże Zbożowe. Będą mogły być tam obsługiwane statki o długości do 230 m lub jednocześnie dwie mniejsze jednostki, o długości do 100 m. Całkowity koszt inwestycji wyniesie ok. 60 mln 808 tys. zł, w tym środki unijne to ok. 35 mln 108 tys. zł.

Prawie 90 mln zł, z czego ok. 62 mln 400 tys. zł zrefinansuje UE, będzie kosztować przebudowa infrastruktury drogowej w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Przebudowane zostaną drogi wewnątrz portu oraz miejsca postojowe dla samochodów ciężarowych, oświetlenie dróg, kanalizacja deszczowa. Dzięki tej inwestycji do portów będą mogły swobodnie wjeżdżać ciężkie pojazdy. Ponad 104 mln zł, z czego ok. 72 mln zł z funduszy unijnych, będzie kosztować przebudowa torów.

W porcie w Gdańsku ma zostać zmodernizowane wejście do portu wewnętrznego. Wartość projektu wynosi ok. 91 mln zł, w tym środki unijne to 77 mln 500 tys. zł. Zaplanowano m.in. pogłębienie toru wodnego i przebudowę falochronu wschodniego na długości 754 m. Jak poinformował CUPT, głównym celem modernizacji jest umożliwienie bezpiecznego wprowadzania i obsługi większych statków. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE