7 mln zł na promocję produktów markowych

Siedem milionów złotych z regionalnego programu operacyjnego otrzymają firmy z województwa kujawsko-pomorskiego na wsparcie promocji produktów markowych. Środki rozdysponował Urząd Marszałkowski w Toruniu.
- Celem konkursu było wzmocnienie pozycji województwa kujawsko-pomorskiego, jako obszaru atrakcyjnego gospodarczo, turystycznie i kulturowo. O dofinansowanie mogły ubiegać się firmy lub grupy przedsiębiorców mające siedzibę i prowadzące działalność w województwie, instytucje otoczenia biznesu, organizacje pozarządowe i lokalne grupy działania - poinformowała w czwartek rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Beata Krzemińska.

Rzecznik podkreśliła, że przy naborze i ocenie wniosków, a także przy rozstrzyganiu konkursu zastosowano uproszczoną procedurę. Beneficjenci na realizację zadań promocyjnych otrzymają wsparcie w wysokości 85 proc. wartości projektów, co jest najwyższym dofinansowaniem, jakie można uzyskać ze środków unijnych.

Komisja konkursowa przyznała wsparcie na realizację 123 projektów. Pieniądze zostaną przeznaczone m.in. na przygotowanie i prezentacje oferty handlowej produktu markowego, prowadzenie działań promocyjnych, udział w targach o charakterze międzynarodowym w kraju i za granicą oraz misjach gospodarczych w innych państwach.

Część z firm otrzymała wsparcie na kilka projektów. Z reguły dofinansowanie na jedno przedsięwzięcie wyniosło kilkadziesiąt tysięcy złotych, ale były też przypadki przyznania niższych kwot, jak również przekraczających 100 tysięcy złotych.

Wśród beneficjentów są m.in.: producent części do motocykli i motorowerów spółka Almot z Gniewkówca k. Inowrocławia, Fabryka Mebli Gala Collezione z Lisiego Ogona k. Bydgoszczy, Toruńskie Zakłady Urządzeń Okrętowych Towimor z Torunia i Przedsiębiorstwo Uzdrowisko Ciechocinek. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE