„Mapa przemian” teraz interaktywnie

To już trzeci rok realizacji projektu „Mapa przemian”, który tym razem ma rozszerzenie w nazwie – Interaktywna Mapa Przemian. A to dlatego, że organizatorzy zadbali o stworzenie interaktywnych materiałów i narzędzi edukacyjnych, które mogą wspierać edukację europejską w polskich szkołach.

Realizowany od dwóch lat w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych projekt „Mapa przemian” przynosi rezultaty. W ubiegłym roku prawie 450 uczniów z całej Polski wyruszyło w teren z urządzeniami nagrywającymi, aby opisać, sfilmować i sfotografować setki inwestycji i projektów dofinansowanych ze środków unijnych – owoce ich prac można było potem podziwiać na blisko 150 blogach. Powstało blisko 240 filmów o Polsce, 13 tysięcy uczniów wzięło udział w specjalnych lekcjach. Również i w tym roku uczniowie poprzez swoje prace pokażą, jak rozwija się kraj.

W tej edycji na wydanej właśnie płycie EuroFundusze ABC nauczyciele znajdą 10 multimedialnych i interaktywnych lekcji, które można wyświetlić na tablicy interaktywnej lub na rzutniku z komputerem. Pomocą będą im służyć również scenariusze zajęć – łącznie już 15 – które omawiają tematykę rozwoju społeczno-gospodarczego Polski z różnej perspektywy, np. nauczyciela biologii, chemii, języka polskiego, geografii, wiedzy o społeczeństwie, podstaw przedsiębiorczości, wiedzy o kulturze.

Pakiet szkoły mogą otrzymać bezpłatnie, ale konieczne jest zarejestrowanie szkoły w projekcie i zorganizowanie co najmniej jednej lekcji według przygotowanych scenariuszy.

W tym roku szczególnie zadbano o uczniów. To dla nich powstała internetowa gra „Podróże przez fundusze” (www.mapaprzemian.pl/gra), w której mogą sprawdzić swoją wiedzę o naszym kraju, a przy okazji dowiedzieć się, jakie są rezultaty działania Funduszy Europejskich. Posiadacze smartfonów z systemami Android i iOS mogą pobrać aplikacje na telefony, które stanowią podręczne źródło informacji (dostępne w sklepach Google Play i AppStore pod nazwą EuroFundusze ABC).

Dostępne są również wersje tekstowe tych poradników pod tytułem „Alfabet Funduszy Europejskich” (formaty PDF i ePUB). Wreszcie, z myślą o rozwijaniu kompetencji informacyjnych i medialnych uczniów przygotowano 5 webquestów, czyli internetowych zadań, które młodzież rozwiązuje w zespołach wykorzystując różne zasoby internetowe.

„Chcemy przede wszystkim przekazać nauczycielom ciekawe oprogramowanie, dzięki któremu mogą wzbogacać audiowizualnie lekcje podczas omawiania szeroko rozumianej tematyki europejskiej, a także rozwoju nauki i gospodarki.” – mówi Dariusz Danilewicz z Fundacji Think! „Zaprojektowaliśmy zestaw narzędzi dydaktycznych, które mogą zaintrygować uczniów i zmobilizować ich do działań w ramach projektu. W ten sposób możemy rozwijać nie tylko postawy obywatelskie – zainteresowanie się swoją okolicą czy regionem – ale również kształtować kompetencje cyfrowe młodzieży.”

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE