Dolny Śląsk wprowadza Politykę Rowerową

Nowe trasy rowerowe, poprawa bezpieczeństwa rowerzystów oraz jeszcze więcej jednośladów na ulicach - to główne założenia Dolnośląskiej Polityki Rowerowej, którą Dolny Śląsk wprowadzi jako pierwsze województwo w Polsce.
Dolny Śląsk wprowadza Politykę Rowerową

Jak poinformowało biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, Dolnośląska Polityka Rowerowa ma na celu m.in. zwiększenie do 10 proc. udziału komunikacji rowerowej w ruchu miejskim oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego - zmniejszenie o 50 proc. ryzyka wypadków rowerowych do 2020 r.

Dolnośląska Polityka Rowerowa ma przyczynić się także do rozwoju turystyki i rekreacji rowerowej, popularyzacji idei zrównoważonego transportu oraz budowania powszechnej świadomości korzyści płynących z rozwoju ruchu rowerowego i wdrażania idei mobilności aktywnej.

Nad założeniami i realizacją Dolnośląskiej Polityki Rowerowej pracować będą nie tylko urzędnicy, ale przede wszystkim eksperci i środowisko cyklistów. Jej wdrażaniem zajmą się m.in. jednostki samorządu terytorialnego. Projekt zakłada, że każdy mieszkaniec województwa będzie mógł wziąć udział w "rowerowym dialogu" i zabrać głos w sprawie rozwoju infrastruktury rowerowej na Dolnym Śląsku.

W Regionalnym Programie Operacyjnym dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 już zaplanowano środki na rozwój infrastruktury rowerowej. W ramach gospodarki niskoemisyjnej, Dolny Śląsk chce finansować budowę tras rowerowych w miastach, czyli tam, gdzie jednoślady są alternatywą dla samochodów. Natomiast priorytet dotyczący ochrony środowiska pozwoli na wsparcie budowy dróg rowerowych poza terenami miejskimi. Samorządy mogą także korzystać z puli przeznaczonej na Zintegrowane Inwestycje Terytorialne i w ramach tych środków projektować politykę rowerową. Edukacja i promocja jazdy na rowerze będzie finansowana m.in. z pieniędzy Europejskiego Funduszu Społecznego.

Ostateczną wersję Dolnośląskiej Polityki Rowerowej poznamy do końca 2014 r. tak, aby do 2020 r. region mógł wykorzystać pulę unijnych środków i realizować projekty rowerowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE