Duże modernizacje linii kolejowych w Małopolsce

Odcinki dwóch ważnych linii kolejowych przebiegających przez województwo małopolskie będą modernizowane w tym roku dzięki funduszom unijnym.
Duże modernizacje linii kolejowych w Małopolsce

Remonty spowodują utrudnienia w ruchu pociągów między Katowicami, Krakowem i Rzeszowem oraz na trasie do Nowego Sącza i Krynicy.

Jak poinformował prezes PKP Polskie Linie Kolejowe SA Zbigniew Szafrański, dwie najważniejsze inwestycje w Małopolsce dotyczą priorytetowej linii E30: pomiędzy Katowicami i Krakowem oraz Krakowem i Rzeszowem. Przedsięwzięcia te są współfinansowane ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

”Prace rozpoczną się po wakacjach i potrwają do 2014 roku. W związku z dużym zakresem prac na wielu odcinkach, spowodują one poważne utrudnienia w ruchu pociągów przez najbliższe dwa lata” – zaznaczył Szafrański.

Pomiędzy Katowicami i Krakowem modernizacji poddane zostanie ponad 58 km torowiska na odcinku Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy. Zadanie o wartości blisko 2,5 mld zł podzielono na cztery kontrakty.

Modernizacja linii kolejowej E30 pomiędzy Krakowem i Rzeszowem z racji swoich rozmiarów została podzielona na sześć kontraktów. Na prace prowadzone na prawie 139 km torowiska kolej wyda blisko 5 mld zł.

Dzięki modernizacji pociągi osobowe na tych odcinkach będą osiągać 160 km/h, a towarowe – 120 km/h. Linia E30 jest trasą kolejową o priorytetowym znaczeniu. Przebiega na terenie Polski od granicy państwa z Niemcami przez Zgorzelec, Węgliniec, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów, Przemyśl na Ukrainę – do Lwowa i Kijowa.

W tym miesiącu rozpoczęły się prace związane z modernizacja linii kolejowej nr 96 pomiędzy Tarnowem i Stróżami. Powodują one poważne utrudnienia w ruchu pociągów na trasie do Nowego Sącza, Krynicy i granicy w Muszynie.

Od 1 czerwca do 31 sierpnia zamknięto tory między Tarnowem i Stróżami a pasażerowie korzystają tam z zastępczej komunikacji autobusowej.

Całkowita wartość inwestycji wynosi prawie 65,5 mln zł, z czego blisko 37,6 mln zł stanowi unijne dofinansowanie w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.